Kurumsal Yapı
-
Mütevelli Heyeti
-
Yönetim Kurulu
-
Vakıf Yönetimi
Mütevelli Heyeti Başkanı
Merhaba,
Sağlık ve Eğitim Vakfı, eğitim alanında lider Amerikan Liseleri ile SEV Okullarını ve Redhouse Yayınevini şemsiyesi altında toplayan ve misyonu çerçevesinde yöneten üst kuruluşumuzdur.
Amerikan Bord Heyeti’nden devraldığı bu eşsiz emaneti, değerli mezunlarımız ve gönül dostlarımızın da desteği ile geliştirip, yarınlara taşımak için özveri ile hiç durmadan çalışmaktadır.
Ülkemizde iki asıra yaklaşan geçmişi ile hizmet vermiş olan Amerikan Bord Heyeti, taşınmaz tüm varlıklarını SEV’e aktarırken, eğitim ve sağlık alanındaki mükemmeliyetçilik felsefesini de bizlere emanet etmiştir.
Başarı ve liderlik ile özdeşleşen kurumlarımızda, geleceğimizin mimarı çocuklarımıza dünya vatandaşlığı ve sosyal sorumluluk bilincini aktararak bu güvene layık olmak, kurumlarımızı geliştirip, yüceltmek için yolculuğumuz devam ediyor.
Bu yolculuğumuzda bizlere ve Vakfımıza destek olmanızı bekliyoruz.
Selam ve saygılarımızla,
Mehmet Yaltır
Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı
SEV Mütevelli Heyeti
- Mehmet Yaltır - Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı
-
1949 yılında Ceyhan’da doğan Mehmet Yaltır, 1967 yılında Tarsus Amerikan Koleji, 1971 yılında Robert Kolej Yüksek Okulu (Boğaziçi Üniversitesi) İş İdaresi ve İktisat Bölümü’nü bitirmiştir. Mezuniyetinden itibaren, Adana’da ailesine ait zirai, ticari ve sinai işletmelerde görev yapmıştır. 1980’li yıllarda modern tarıma öncelik vererek karanfil ve çilek üretim ve ihracatına başlamıştır. 2000’li yıllardan itibaren de çilek işine yoğunlaşmışlardır. 2019 yılı itibarıyla Yalex, Bery ve Redy markaları ile çilek, böğürtlen, ahududu ve maviyemiş üretimi yaklaşık 12.000 tona ulaşmış, bunun yüzde 40’ı özellikle Doğu Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç edilmektedir.
Öğrencilik yıllarından bu yana toplumsal çalışmalar yürüten Mehmet Yaltır, 1985-1999 yılları arasında aktif politika ile uğraşmıştır. ADATÜB (Adana Turunçgil Üreticileri Derneği) Kurucu Üyeliği ve Silifke Çilek Üreticileri Birliği Kurucu Başkanlığı yapmıştır. Sağlık ve Eğitim Vakfı ve kurumlarına uzun yıllardır gönüllü olarak hizmet veren ve bir önceki dönem Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı olan Yaltır, Aralık 2018 itibarıyla SEV Mütevelli Heyeti Başkanı seçilmiştir.
-
- Mütevelli Heyeti
-
Vakfın en yüksek karar organı olan ve yılda iki kez toplanan SEV Mütevelli Heyeti, gönüllü mezunlarımızdan ve kurumlarımıza emeği geçmiş 46 mütevelliden oluşur. Heyetin görevi, Vakıf Senedi’nde belirtilen amaç ve hizmetler doğrultusunda gereken kararları almaktır.
-
- SEV Fahri Başkanı
-
Şevket Sabancı (TAC’56)
-
- Daimi Mütevelliler
-
Başkan
Mehmet Yaltır (TAC’67)
Başkan Yardımcısı
Tülay Güngen (ACI’74)
Oktay İşcen (TAC’45)
Yılmaz Poda (TAC’49)
Prof. Dr. Ahmet N. Koç (TAC’51)
Yaşar Yaşer (TAC’51)
Prof. Dr. Mustafa A. Aysan (TAC’52)
Yrd. Doç. Dr. Engin Ünsal (TAC’55)
Hasan Güleşçi (TAC’56)
Esin Hoyi (UAA’58)
Prof. Dr. İlter Turan (TAC‘58)
Tamer Şahinbaş (TAC‘58)
Sema Gökçen (ACI’61)
Hazım Kantarcı (TAC’63)
Füsun Üstün (UAA’64)
Prof. Dr. Zeynep İ. Önsan (UAA’64)
Gülsen Çapa (UAA’66)
Dr. Giray Velioğlu (TAC’67)
Jozef Amado (TAC’67)
İbrahim Paksoy (TAC’68)
Semih Bilgin (TAC’68)
Tarık Bozbey (TAC’68)
Tuncay Sergen (TAC’70)
Ejide Tanık (ACI’72)
Ceyda Aydede (ACI’73)
Candan Çilingiroğlu (ACI’74)
Feyhan Yaşar (ACI’74)
Sait Tosyalı (TAC’74)
Salim Erdem (TAC’75)
Prof. Dr. Sedefhan Oğuz (UAA’75)
Şükran Çelebi (ACI’75)
Prof. Dr. Emre Akkuş (TAC’76)
Prof. Dr. Serdar Küçükoğlu (TAC’76)
Dr. Yılmaz Argüden (TAC’76)
Ege Karapınar (ACI’78)
Canan Özsoy (UAA’80)
Piraye Erdem (ACI’80)
Şafak Barışçimen Özpoyraz (ACI’80)
Berna Ülman (UAA’83)
Esra Yazıcı Tözge (ACI’84)
Mehmet Tevfik Nane (TAC’84)
Rasim Küçükkurt (TAC’84)
Zeynep Ece Keskin (UAA’84)
Zeynep Pınar Güventürk (UAA’86)
Demir Sabancı (TAC’89)
Dr. Ayşe Zarakol (UAA’95)
Ömer Paksoy (TAC’98)
Bülent Kalpaklıoğlu
-
- Onursal Mütevelliler
-
Zeliha Dural (UAA’46)
Sevim Öztahtacı (UAA’56)
Şevket Sabancı (TAC’56)
Burhan Karaçam (TAC’64)
İstemihan Talay (TAC’64)
Müjde Tekil (UAA’60)
Dr. Erkut Yücaoğlu (TAC’65)
Muhtar Kent (TAC‘71)
Anna G. Edmonds
Berin Tümer
Kenneth Frank
-
- Geçmişten Günümüze SEV Mütevelli Heyeti Başkanları
-
Yönetim Kurulu Başkanı'ndan
Neredeyse iki asır öncesinden süzülüp gelen geleneğimiz ve tecrübemizle, eğitimin, bir insanın, bir ülkenin hatta dünyanın gelişimine ne kadar büyük katkı sağlayacağının bilincindeyiz. ‘Dünya vatandaşları’ yetiştirmenin her geçen gün çok daha fazla önem kazandığının farkındayız. Bu nedenle Sağlık ve Eğitim Vakfı olarak, kuruluşları 1800’lü yıllara kadar uzanan kurumlarımızın, dünya standartlarında hizmet sunmasını hedefliyoruz.
Vakfımızın çatısı altındaki kurumlarımızın, yaşadığımız çağın baş döndürücü hızına ayak uydurması için çalışıyoruz. Ama bir yandan da geleneklerimize bağlılığımızı da sıkı sıkıya sürdürüyoruz. Çünkü geçmişten bugüne uzanan bu başarının sırrının ‘süreklilik’ olduğunu biliyoruz. Hep birlikte geleceğin dünyasına hazırlanıyoruz, elbette ki geçmişten aldığımız güç ve tecrübeyle…
Mehmet T. Nane
Sağlık ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Yönetim Kurulu
Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın (SEV) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyeti tarafından yapılan seçimle belirlenir. Mütevelli Heyeti ve Yönetim Kurulu Üyeleri, çoğunluğu Amerikan Koleji mezunu olan ve gönüllü olarak hizmet veren isimlerden oluşur.
22 Aralık 2018 tarihinde gerçekleşen Genel Kurul’da, Mütevelli Heyeti tarafından yeni Yönetim Kurulu belirlenmiştir. Yönetim Kurulu’nda, çeşitli sektörlerde üst düzey görevlerde iş yaşamını aktif olarak sürdüren profesyoneller yer alıyor.
- Mehmet T. Nane (TAC’84) - SEV Yönetim Kurulu Başkanı
-
Mart 2016 tarihinden itibaren Pegasus Havayolları Genel Müdürü olarak görev yapan Mehmet T. Nane 2013-2016 yılları arasında CarrefourSA Genel Müdürlüğü, 2005-2013 tarihleri arasında Teknosa Genel Müdürlüğü, 2000- 2005 yılları arasında Teknosa Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği görevinde bulunmuştur.
Sırasıyla Türkiye Emlak Bankası, Demirbank ve Demir Yatırım’da çeşitli birimlerde görev almış olan Mehmet T. Nane, Sabancı Grubu bünyesinde Planlama, İş Geliştirme Dairesi Başkan Yardımcılığı, Perakendecilik Grubu Direktörlüğü, Sabancı Holding Genel Sekreterliği görevlerinde bulunmuştur.
1984 yılında Tarsus Amerikan Koleji’nden mezun olduktan sonra 1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlayan Mehmet T. Nane, 1993 yılında İskoçya Heriot Watt Üniversitesi Uluslararası Bankacılık ve Finans Bölümü’nde tam burslu olarak yüksek lisans yapmış ve 2013 yılında Harvard Businness School Üst Düzey Yönetici Programı’na katılmıştır.
2013-2015 yılları arasında FAPRA( Asya Pasifik Perakendeciler Federasyonu) Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapan Mehmet T. Nane: TOBB Perakendecilik Meclisi Başkanlığı, TOBB GS1 Türkiye Vakfı Yönetim Kurulu Üyeliği, Sağlık Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Harvard Business School Türk Mezunlar Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
-
- Piraye Erdem (ACI’80) – SEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
-
Piraye Erdem 1980 yılı İzmir Amerikan Lisesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunudur. Piraye Erdem, Erdem&Erdem Ortak Avukatlık Bürosu’nun Kurucu ve Yönetici Ortağıdır. Uyuşmazlık Çözümü biriminin yöneticisidir. Kendisinin milli ve milletlerarası tahkim ve uyuşmazlık çözümü işlerinde engin deneyimi ve bilinirliği vardır. 30 yılı aşkın kariyeri boyunca, yerli ve yabancı müvekkillerini ticari ve idari uyuşmazlıkları ve milletlerarası tahkim davalarında temsil etmiştir. Özellikle birleşme ve devralma işlemleri, acente ve distribütörlük sözleşmeleri, inşaat sözleşmeleri, hizmet, ekipman, donanım ve yazılım satışı, tedarik ve kurulum sözleşmelerinden doğan ticari uyuşmazlıkların çözümünde çalışmalar yapmıştır.
Piraye Erdem, uluslararası ticari sözleşmeler, tahkim davaları, yabancı mahkeme ve hakem kararlarının tanıma ve tenfizi, borçlar hukuku, iş hukuku, yabancı yatırımlar ve çeşitli sektörlerdeki birleşme ve devralmalar gibi birçok konuda müvekkillerine danışmanlık hizmeti vermektedir.
Uluslararası Barolar Birliği, İstanbul Barosu, Garanti Bankası Yatırım Ortaklığı A.Ş. Bağımsız Yönetim Kurulu, İzmir Amerikan Koleji’nde Yetişenler Derneği ve Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti üyesidir.
-
- Dr. Yılmaz Argüden (TAC’76)
-
Dr. Argüden, dünyada en iyi tanınan Türk yönetim danışmanlığı şirketi ARGE Danışmanlık’ın Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmektedir. ARGE bünyesinde strateji, iş mükemmelliği, kurumsallaşma ve sürdürülebilirlik konularında birçok Türk ve yabancı şirkete yönetim danışmanlığı hizmetleri vermektedir. UN Global Compact imzalayan ilk Türk şirketi olan ARGE, Avrupa Parlamentosu’nda kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile geleceği şekillendiren en iyi üç şirket arasında değerlendirilmiş ve B20 Yönetişim ve Sürdürülebilirlik Bilgi Ortağı seçilmiştir. Rothschild yatırım bankasının Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığının yanı sıra kariyeri boyunca çeşitli ülkelerde 60’ı aşkın şirketin yönetim kurullarında görev almıştır. Deneyimlerini Boğaziçi Üniversitesi’nde, Koç Üniversitesi’nde ve Harp Akademilerinde strateji dersi vererek, kitapları ve köşe yazılarıyla paylaşmaktadır.
Yönetim Kurulları ve Yönetişim konusundaki çalışmalarıyla dünyada tanınan, kitapları ve makaleleri birçok dilde yayımlanan Dr. Argüden, IFC Kurumsal Yönetişim Grubu Danışma Kurulu üyeliği ve Business at OECD (BIAC) Yönetişim Komitesi Başkan Yardımcılığı gibi uluslararası görevler üstlenmiştir. Kâr amacı gütmeyen ve Türkiye’de ilk Entegre Raporu yayınlayan Argüden Yönetişim Akademisi’nin kuruluşuna öncülük yapmıştır. Ulusal Ağlar Dünya Başkanı seçilerek dünyanın en yaygın sürdürülebilirlik platformu olan UN Global Compact Yönetim Kurulu’nda görev almıştır. KalDer Başkanlığı sırasında Ulusal Kalite Hareketini başlatmıştır. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, BÜMED, Tesev, Türk-Amerikan ve Türk-Kanada İş Konseyleri gibi birçok sivil toplum kuruluşunun kuruculuğunu ve/veya liderliğini üstlenmiştir.
Boğaziçi Üniversitesini hem Birincilik, hem de öğrenci liderliği için Rektör Ödülü alarak; RAND Graduate Insitute’daki Stratejik Analizler alanındaki Doktorasını ise Üstün Başarı ile tamamlamıştır. Tarsus Amerikan Koleji ve Boğaziçi Üniversitesi basketbol takımları ile üç kez Türkiye Şampiyonluğu yaşamıştır. Türkiye Basketbol Federasyonu Asbaşkanlığı yapmıştır. Stratejik Liderlik, Üstün Vatandaşlık, Seçkin Kariyer gibi birçok ödül sahibi olan Dr. Argüden, yaşam kalitesini yükseltme çalışmaları nedeniyle Dünya Ekonomik Forumu tarafından Geleceğin 100 Global Lideri arasına seçilmiştir.
-
- Özlem Ataünal (UAA’85)
-
1985 yılında Üsküdar Amerikan Lisesi’nden, 1989 yılında Uludağ Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Kariyerine, İktisat Bankası’nda başlayan Ataünal, Körfezbank’da Şube Müdürlüğünden, Müşteri İlişkileri Yönetimi Bölüm Başkanlığına kadar çeşitli görevlerde bulundu. 2000 yılında, Akenerji’nin Bütçe ve Finans Müdürü olarak, Akkök Grubu’na katıldı.
2005 yılında, Akkök Holding’in CFO’luğuna terfi etti. 2012 yılında Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi olarak atandı. 2017 yılında ise, Holding’in Yönetim Kurulu Üyesi oldu. Yıllar içerisinde farklı sorumluluklar alan Ataünal, halen Holding CFO’su, Strateji ve İş Geliştirmeden sorumlu İcra Kurulu Üyesi ve Enerji Grubu Başkanı olarak görev yapmaktadır. Akkök Holding Yönetim Kurulu Üyeliğinin yanı sıra, Grubun halka açık ve yabancı ortaklı şirketleri de dahil olmak üzere çeşitli şirketlerinde Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalışmaktadır. Ataünal, 2013 yılından bu yana TÜSİAD’a üyedir.
-
- Mine Ayhan (TAC’86)
-
Tarsus Amerikan Lisesi’nden sonra Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümünden mezun olmuştur. Sırasıyla Yapı Kredi Sigorta Teknik ve Acentelerden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı, TEB Sigorta Teknik Reasürans ve Hasar Departmanları’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı, Allianz’da Key Accounts grup yöneticiliği görevlerini yürütmüştür. 2009 yılında Teknik ve Reasürans’tan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladığı Generali Sigorta A.Ş.’de halen Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevine devam etmektedir. Aynı zamanda, Generali Grubu’nda Türkiye, Portekiz ve Yunanistan’dan sorumlu Çeşitlilik ve Dahiliyet Komite üyesidir. Türkiye Sigorta Enstitüsü Vakfı Yönetim Kurulu üyesi, Türkiye’deki İtalyan Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi, dünyadaki İtalyan Girişimciler Konfederasyonu Yönetim Kurulu Üyesi, Europe Assistance Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı, Europe Assistance Global Holding Yönetim Kurulu üyesi ve Women Corporate Directors’ın da bir üyesidir.
-
- Özlem Cinemre (UAA’84)
-
E. Özlem Cinemre 1984 yılında Üsküdar Amerikan Lisesi’nden, 1988 yılında ise Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü'nden mezun oldu. Kariyerine aynı yıl Finansbank’ta Dış İlişkiler departmanında başladı ve 1988 ve 1997 yılları arasında, departmanın yöneticisi olana dek çeşitli görevlerde bulundu. 1997 yılında Finansal Kurumlar Bölümü’nü kuran Cinemre, 1997-2018 yılları arasında Finansbank’ta Muhabir Bankacılık, Yapılandırılmış Fonlama, Finansal Kurumlar Kredi Yönetimi Bölümü, Uluslararası İş Geliştirme Bölümü, Ticaretin Finansmanı ve Yatırımcı İlişkileri Bölümlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüttü. Nisan 2018-Mayıs 2019 döneminde QNB Finansbank Yönetim Kurulu’na danışmanlık ve QNB Finans Leasing, QNB Finans Faktoring ve Hemenal Finansman A.Ş şirketlerinde Yönetim Kurulu Üyeliği yaptı. Haziran 2019’dan itibaren Kalkınma ve Yatırım Bankası’nda Hazine, Finansal Kurumlar ve Kalkınma Finansmanı Kuruluşları Bölümlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine devam etmektedir.
Cinemre ayrıca Yönetim Kurulunda Kadın Derneği’nde Yönetim Kurulu üyesidir.
-
- Pınar Balcı Güventürk (UAA’86)
- 1986 yılında Üsküdar Amerikan Kız Lisesi’nden, 1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olmuştur. 1990 yılında Procter & Gamble, Türkiye bünyesinde başladığı çalışma hayatını, 2002 yılına kadar çeşitli pozisyonlarda çalışarak devam ettirmiştir. 2002 yılında ABD’de Cincinnati ofisinde “Global Kadın Kişisel Bakım Ürünleri Finansal Analiz ve Ar-Ge Finansı Direktör Yardımcısı” görevine getirilmiştir. 2006 yılında PepsiCo Doğu Akdeniz Bölgesi CFO’su olarak çalıştıktan sonra, PepsiCo Güneydoğu Avrupa Bölgesi Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcılığı’nı üstlenmiştir. 2012-2017 arasında PepsiCo Yiyecek-İçecek Bölümü Türkiye Transformasyon Bölümü Başkan Yardımcılığı görevini yapmıştır.
- H. Ruhi Koçak (TAC’84)
-
Orta ve lise öğrenimini Tarsus Amerikan Koleji’nde, yükseköğrenimini ise Çukurova Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Yönetimi (İngilizce) bölümünde tamamlamıştır. 1996 yılında H. Ruhi Koçak Tarım Ltd. Şti.’ni, 2005 Ertar Kimya San. ve Tic.Ltd.Şti.’ni kurmuştur. Yine 2005 yılında Rosland Tarım Seracılık Tic.Ltd.Şti’ni kurmuştur. H. Ruhi Koçak iş hayatının yanında 2005 ve 2009 yıllarında yapılan seçimlerde Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine seçilmiş olup, 2013 yılında yapılan seçimlerde ise Yönetim Kurulu Başkanı seçilmiştir. 2013 yılında TOBB Genel Kurulu’nda yapılan seçimlerde Dış İlişkiler Komisyonu Başkanlığına seçilmiştir. Bunlara ilave olarak Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı, International Chamber of Commerce (Milletlerarası Ticaret Odası) Türkiye Milli Komitesi Yönetim Kurulu Üyeliği, TOBB Dış İlişkiler Komisyonu Başkanlığı, Tarsus Gıda İhtisas OSB Müteşebbis Heyet Başkan Vekilliği ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerindedir.
-
- A.Refik Kutluer (TAC’74)
-
1974 yılında Tarsus Amerikan Koleji’ni ve 1978’de ODTÜ Ekonomi ve İstatistik bölümünü bitirdi. Ankara’da bulunan Alabanda Turizm A.Ş.’nin ortağı, Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı olan A. Refik Kutluer Türkiye’nin ilk “CTIE” -Certified Travel Industry Executive- unvanlı turizm yöneticisidir. ABD Travel Institute dergisinde ve Türkiye’de çeşitli gazete ve dergilerde makaleleri yayınlanmaktadır.
Nobel Tıp Ödülü sahibi (2010) Prof. Robert Edwards ile birlikte başlattığı “Bilim ve Etik Konferansları”nı Londra, İstanbul ve Berlin’de gerçekleştirmiştir. Ayrıca 1978 yılında kurduğu Ref Productions isimli bir şirketi olan A. Refik Kutluer, eşi Flüt solisti Şefika Kutluer ile birlikte, Ankara’da, 9 senedir “Doğu Batı ile Buluşuyor” temalı Uluslararası bir Festival düzenlemektedir. Anadolu Kültürlerini Araştırma, Geliştirme Derneği “Anküge”nin başkanı ve Uluslararası Mevlana Vakfı’nın Mütevelli Kurulu Üyesidir.
-
- Rasim Küçükkurt (TAC’84)
-
Tarsus Amerikan Koleji mezunu olan Rasim Küçükkurt, 1988 yılında İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü tamamlamıştır. 1990 yılında İTÜ Mimarlık Fakültesi Yapı Kürsüsü’nde yüksek lisans yaptı. Üniversite eğitimi ile birlikte Çukobirlik, İTÜ ve Enka Spor Kulüpleri’nde profesyonel olarak hentbol oynamıştır. Tarsus Amerikan Koleji Spor Kulübü’nde hem yöneticilik hem de sporculuk yapmıştır. 1997 yılında ve 2001 yılında Türkiye Hentbol Federasyonu’nda görev yapmıştır. 1996 yılında Tarsus Amerikan Koleji Mezunlar Derneği Adana Şubesi’ni kurmuş ve iki yıl başkanlık yapmıştır. 1990 yılından bugüne kadar inşaat sektöründe faaliyet gösteren aile firması Akser İnşaat’ta görev yapmaktadır. Ayrıca 2010 yılında kurulan Hayatsu Enerji’nin de ortaklarındandır.
-
- Aslı Ogay (UAA’92)
-
1992 yılında Üsküdar Amerikan Lisesi’nden mezun olduktan sonra lisans eğitimini 1996’da Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji bölümünde tamamlayan Aslı Ogay, 1997 yılında da Boğaziçi Üniversitesi’nde Tekstil Perakendeciliğinde Mağaza ve Ürün Yönetimi sertifika programına katılmıştır. Ogay, Tohum Otizm Vakfı Sosyal Komite üyesidir.
Kariyerine 1996 yılında Beymen’de Ürün Yöneticisi olarak başlayan Ogay, Toys “R” Us Türkiye’de Satın Alma Uzmanı, IKEA’da Departman Müdürü, Harvey Nichols’ta Kıdemli Satın Alma Uzmanı, Doğuş Yayın Grubu’nda Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Koordinatörü, Habitat’ta Ülke Müdürü ve Douglas Parfümeri’de Genel Müdür olarak çalıştı. 2017-2018 yılları arasında Paşabahçe Cam Sanayii’nde Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev aldı.
-
- Canan Özsoy (UAA’80)
-
Canan M. Özsoy, Üsküdar Amerikan Lisesi’nden 1980 yılında, İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nden de 1985 yılında doktora derecesi ile mezun oldu. 1993 yılında Boğaziçi Üniversitesi’nde İş Yönetimi alanında master derecesinin ardından 2015 yılında Sabancı Üniversitesi’nde Enerji Teknolojileri master derecesini aldı. 1989 yılı sonuna kadar Diş Hekimi olarak görev yaptı. 1989-2004 yılları arasında ilaç sanayisinde farklı alanlarda satış ve pazarlama yöneticisi olarak görev aldıktan sonra 2004 yılında Global Pazarlama Liderlik pozisyonu için Paris’e taşındı.
Mart 2007’de, Avrupa, Asya, Orta Doğu, Afrika ve Çin’den Sorumlu Başkan Yardımcısı - Uluslararası Bölge Pazarlama unvanıyla GE Healthcare iş alanına dahil olan Özsoy, Mart 2009’da, Healthcare Systems Pazarlama Direktörü olarak Global Liderlik ekibine katılmak üzere Milwaukee, Wisconsin’e taşındı. Burada yeni ürünlerin geliştirilmesi, stratejisi ve pazarlanması üzerine çalışan Özsoy, Kasım 2011’de, merkezi Paris’te olan GE Healthcare Mamografi Ürün Grubu Genel Müdürlüğü sorumluluğunu üstlendi.
Canan Özsoy, Ağustos 2012’de ise Türkiye’de GE’nin büyümesinden sorumlu olarak GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür unvanını aldı. Canan Özsoy, halen TEI (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş ) ve METCAP grubu KOMET Yönetim Kurulu Başkan Vekili, YASED (Uluslararası Yatırımcılar Derneği), ABFT ( Amerikan Şirketler Derneği) ve WCD (Women Corporate Directors ) Türkiye Yönetim Kurulu üyesidir.
-
- Ömer Paksoy (TAC’98)
-
Tarsus Amerikan Koleji’nden 1998 senesinde mezun olan Ömer Paksoy, 2002 yılında Syracuse Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünü bitirmiştir. Çalışma hayatına Arthur Andersen ve sonrasında EY’da bağımsız muhasebe denetimi yaparak başlamış, PwC’de kurumsal finansman ve danışmanlık bölümünde uzman olarak devam etmiştir. Daha sonra ise girişim sermayesi şirketi Turkven’de yatırım uzmanı olarak çalışmıştır.
2010 yılında bireysel kredi ve sigorta karşılaştırma platformu Hesapkurdu’nu kuran Paksoy, halen yönetim kurulu başkanı olarak görev yapmaktadır. Hesapkurdu.com, Borsa İstanbul, Deloitte ve TOBB tarafından ayrı ayrı Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri arasında gösterilmiş ve bankacılık ve sigortacılık konusunda faaliyet gösteren halka açık uluslararası kuruluşlardan sermaye yatırımı almıştır. Hesapkurdu’nu Türk toplumunu finansal okuryazarlık konusunda bilinçlendirme misyonuyla kuran Paksoy, aynı zamanda Finansal Okuryazarlık Derneği üyesidir.
Ömer Paksoy, 2013 yılından beri Sağlık ve Eğitim Vakfı’nda yönetim kurulu üyesi olarak finans ve eğitim komitelerinde görev yapmaktadır. Endeavor Derneği tarafından ülkemizdeki sürdürülebilir ekonomik kalkınmaya yaptığı katkılara istinaden 2013 yılında Endeavor Girişimcisi seçilen Paksoy, kurucu ortağı veya danışmanı olduğu birçok diğer şirkete de zaman ayırmakta ve ülkemizdeki girişimcilik ekosistemine katkı sağlamaktadır.
-
- Sitare Sezgin (ACI’92)
-
İzmir Amerikan Koleji Mezunu olan Sitare Sezgin, 1997 yılında Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden tam burslu olarak mezun olmuştur. Sonrasında British Council bursu ile UMIST/ Manchester Business School karma programında finans ağırlıklı işletme masterını tamamlamıştır.
İş hayatına 1999 yılında Bain&Company’de yönetim danışmanı olarak başlayan Sezgin, sonrasında The Boston Consulting Group’ta kıdemli danışman olarak 2004 yılına kadar çalışmıştır. 2004 - 2009 yılları arasında Sabancı Holding A.Ş.’de Gıda ve Perakendecilik Grubu’nda Strateji ve İş Geliştirme Müdürü, sonrasında da Akbank’ta Ürün ve Kanal Geliştirmeden Sorumlu Bölüm Başkanı olarak görev yapmıştır.
Şubat 2011’de Back-Up & Back-Up Travel şirketlerinin ve 2014 yılı itibariyle de Webloyalty şirketinin Genel Müdürlüğü’nü 2018 yılına kadar yürütmüştür. Mart 2016-2018 yılları arasında CarrefourSA ve AvivaSA’da Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak da görev almıştır.
Mart 2018’den bu yana AkÖDE Genel Müdürü olarak görevini sürdürmektedir.
-
- Erden Timur (TAC’00)
-
1982’de Mersin’de doğdu. Orta öğrenimini Tarsus Amerikan Koleji’nde tamamlayan Timur, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden 2015 yılında mezun oldu. Ardından London School of Economics’te Ekonomi eğitimi alan Timur, Timur Gayrimenkul Geliştirme Yapı ve Yatırım A.Ş. bünyesinde profesyonel yaşama başladı.
Erden Timur, 2010 yılında kurduğu Nef markası ile gayrimenkul sektörüne, sektörün çalışma ve üretim anlayışını yönlendirecek ilkler kazandırdı. Nefes’ten ilham alarak kurduğu Nef markasında çalışma anlayışını ‘Başkasının derdine dertlenmek’ üzerine kurdu. Tasarımı insanlar için lüks olmaktan çıkararak, bir yaşam biçimi haline getirme anlayışını misyon edinen Timur, 24 odalı ev konsepti Foldhome/Foldoffice ile Türkiye’de ve dünyada bir ilke imza atarak, 2011 yılında Nef markasını, dünyanın en önemli tasarım fuarlarından “%100 Design London”a katılan dünyadaki ilk gayrimenkul firması yaptı.
İnsan beklenti ve ihtiyaçlarını çalışmalarının merkezine alan Erden Timur geliştirdiği 18 (patenti alınan veya alınmakta olan) keşifle ulusal ve uluslararası ölçekte farklılaşmaktadır.
-
- Esra Yazıcı Tözge (ACI’84)
-
İzmir Amerikan Kız Lisesi 1984 mezunu olan Esra Yazıcı Tözge, 1988 yılında Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümü’nü bitirmiştir. LYAC POWER Kopenhag, Danimarka’da 6 aylık finans stajını takiben, 1989-1997 yılları arasında Henkel Turyağ A.Ş. İzmir’de Stratejik Planlama, Lojistik ve Satış, 1997-2001 yılları arasında Saınt Gobain Weber A.Ş. İzmir’de pazarlama bölümlerinde görev yapmıştır. 2002 yılından beri Kale Grubu İstanbul’da çalışmakta ve halen Kurumsal Gelişim’den Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.
-
- Pelin Urgancılar (UAA’93)
-
1993 yılında Üsküdar Amerikan Lisesi’nden, 1997 yılında Marmara Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. İş hayatına İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda Avrasya Borsaları Federasyonu’nda başladı. Kariyer.net’in kuruluşunda Satış Müdürü olarak görev aldı ve şirketin Dubai ofisini kurdu. Akabinde dünyanın önde gelen insan kaynakları danışmanlık şirketlerinden Hay Group’un kuruluşunda görev aldı ve altı sene boyunca sırasıyla İş Geliştirme Müdürü ve Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nden Sorumlu Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. 2008’den beri, Solid Consulting Partners’ın kurucu ortağı ve dünyanın önde gelen danışmanlık/eğitim şirketlerinden RBL Group’un Türkiye Partneri olarak çalışmaktadır.
Değişim Yönetimi, strateji, organizasyon, kültür, yetenek, liderlik, iletişim, teknoloji ve sosyal sorumluluğun kesiştiği alanlarda, Türkiye ve dünyada, birçok şirkete danışmanlık ve eğitim vermektedir. Sen de Gel Derneği, Hayat Sende Derneği ve Çimenev’in aktif gönüllüsüdür. 2012’de McGraw-Hill Yayınları’ndan çıkan Global HR Competencies: Mastering Competitive Value from the Outside kitabının Türkiye bölümünün yazarıdır.
-
- Ali Uzun (ACI’01)
-
2001 yılında İzmir Amerikan Koleji’nden, 2007 yılında Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 2006-2007 döneminde Fransa’da Rennes Üniversitesi Hukuk Fakültesinde Erasmus Programı’na katıldı.
Kariyerine Derman Ortak Avukatlık Bürosu / White & Case LLP’de başlayan, uluslararası sermaye piyasası ve sınır ötesi şirket birleşme ve satın alma işlemleri ile ticari ve idari davalar gibi konular üzerine uzmanlaşan Ali Uzun, 2013 yılında Pegasus Hava Yollarında çalışmaya başladı. Güncel olarak Pegasus Başhukuk Müşaviri ve Genel Sekreteri olarak görev yapmaktadır. Üniversite eğitimi süresince ve sonrasında uluslararası ilişkiler, spor hukuku ve sermaye piyasaları alanında çeşitli akademik programları tamamladı. 2008’den beri İstanbul Barosu’na kayıtlı bir avukat olan Ali Uzun, 2014’ten bu yana Galatasaray Spor Kulübü’ne üyedir.
-
- Geçmişten Günümüze SEV Yönetim Kurulu Başkanları
-
- Finans Departmanı
-
Departmanın ana görevleri;• Mali yönden vakfın kayıt tutma, vergi ve diğer yasal zorunluklarını yerine getirmek,• Fon yönetimi, bütçeleme ve raporlanma işlemlerini yürütmek, idari İşler kapsamında, vakıf ofisi için gerekli bağlantıları kurup bu kapsamdaki destek hizmetlerinin yerine getirmek,• Vakfın kendisi ile ilgili temel işlevleri yerine getirmenin yanında vakıf bünyesindeki kuruluşların Mali ve İdari İşler fonksiyonunun koordinasyonunu sağlamak,• Yönetim Kurulu ve diğer kurullara stratejik kararlarında ve uygulama süreçlerinde etkin bir katkı sağlamak amacı ile koordinasyon faaliyeti yürütmektir.
-
- Eğitim ve Eğitim Geliştirme Departmanı
-
Eğitim bölümünün temel görevi, vakıf senedinde yer alan eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi yönünde vakıf yönetimine ve okul yönetimlerine eğitim, eğitim yönetimi konularında danışmanlık yapmak; ortak yönetmelik, müfredat çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetlerini organize etmek, bunların sonuçlandırılması için koordinasyon sağlamaktır.Sorumluluk alanları;• Eğitimle ilgili kararların alınmasında Vakıf Yönetim Kurulu’na danışmanlık yapmak,• Eğitim Kurulu’nda alınan kararları yerine getirmek,• Okulların tüm eğitim politikalarının planlanmasında görev almak,• Eğitim kalitesini yükseltmek için ölçme ve değerlendirme ile ilgili çalışmaları yürütmek,• Eğitim konularıyla ilgili olarak başta MEB olmak üzere devlet kurum ve kuruluşlarıyla ilişkileri yürütmek, okulları temsil etmek,• Eğitim ve yönetim yönünden okulların düzenlenmeleri ile ilgili değişiklikleri önermek,• Okulların iç yönetmeliklerinde yapılması gereken değişiklikleri hazırlamak, MEB nezdinde takip etmek ve onaylatmak,• Hizmet içi mesleki gelişim programlarının düzenlenmesinde okullara destek olmak,• Vakıf bünyesinde yer alan bütün bölümlere, eğitim ile ilgili konulara danışmanlık yapmak,• Okulların insan kaynağı süreçlerine katkı sağlamaktır.
-
- İç Denetim Departmanı
-
Departman; Vakıf ve bağlı kuruluşlarının;• Faaliyetlerini ve iç kontrol sistemlerini denetlemek, gözden geçirmek, çalışmalarını mevcut yasalara, dış ve iç mevzuata uygun olarak yönetim kurulunun belirlediği hedefler doğrultusunda düzenlemek ve sürdürülüp sürdürülmediğini kontrol etmek,• Prosedürlerini ve yazılı kurallarını geliştirmek; bunların tüm personel tarafından uygulanıp uygulanmadığını tespit etmek,• Çalışmalarında risk taşıyan konuları tespit etmek, her konuda periyodik ve spot denetimleri sağlamak,• Bu hususların gerçekleştirilmesi sonucunda vakfın faaliyetlerini standart uygulamalara sahip kurumsal bir yapıya oturtmak, iç kontrol sistemlerinin ve şirket işleyişinin etkinliklerini artırıcı çalışmalara yön vermek ve bu çalışmaları koordine etmek,• Tüm bu çalışmalar sonrasında, belirlenen denetim planı çerçevesinde yapılan denetimlerin sonuçlarını üst yönetime raporlamakla görevlidir.
-
- Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat Departmanı
-
Faaliyet gösterdiği alanlarda inşaat yatırımları yapan vakfın;• Yönetim Kurulu tarafından belirlenen inşaat ve emlak yatırımları ile ilgili fizibilite çalışmalarını yapmak,• Hazırlanan fizibilite raporlarını Yönetim Kurulu’na sunmak,• Yönetim Kurulu’nun kararları doğrultusunda inşaat ve emlak çalışmaları ile yatırımlarını organize etmek ve sonuçlandırmakla görevlidir.
-
- Kurumsal İletişim ve Pazarlama Departmanı
-
Kurumsal İletişim Departmanı
Vakıf ve bağlı kurumlarının tüm sosyal paydaşlar ve kamuoyu ile etkin bir iletişim yürütmesi için;• Mezunlarla etkin iletişim yolları geliştirmek, veri tabanı, iletişim ve tanıtım faaliyetlerini koordine etmek,• İletişim planlarını hazırlamak,• Basın ilişkilerini yönetmek,• Vakfın ve bağlı kuruluşlarının Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk projelerini desteklemek,• Kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarını yürütmek,• Vakıf ve kurumlarını temsil etmek görevlerini yürütür.Pazarlama Departmanı
Vakıf ve bağlı kurumlarının konumlandırılması ve iletişiminin geliştirilmesi için;• Bütünleşik bir yaklaşımla yıllık pazarlama planını hazırlamak,• Kurumsal kimlik oluşturulmasını ve uygulanmasını sağlamak,• Vakıf ile kurumlarının iletişim kanallarının etkin kullanımını sağlamak görevlerini yürütür.
-
- İnsan Kaynakları Departmanı
-
Vakıf ve bağlı kurumların kısa ve uzun vadeli hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için aşağıdaki insan kaynaklarının ana fonksiyonlarından sorumludur. Bu kapsamda;• Kurum kültürüne uygun donanımlı ve doğru elemanların seçilip yerleştirilmesi,• Oryantasyon programlarının yapılması,• Ücretlendirme politikalarının belirlenmesi,• Performans değerlendirme ve ödüllendirme sistemlerinin oluşturulması,• Çalışanların kariyer planlarının yapılması ve Yedekleme Sistemlerinin oluşturulması,• Çalışan bağlılığını artırıcı kurum içi sosyal etkinliklerin organizasyonları,• Tüm çalışanların özlük haklarının korunup gözetilmesi,• Oluşturulan tüm insan kaynakları sistemlerinin kullanılabilirliğinin ve devamlılığının belirli sürelerle güncelleştirilmesi ve yenilenmesinin sağlanması görevlerini yürütür.
-
- Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Departmanı
-
Bilgi Teknolojileri Bölümü, Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın ve bağlı kuruluşlarının tüm Bilgi Teknolojileri çalışmalarını yönetir. Bu kapsamda;• Yazılım ve donanım altyapılarını ve ihtiyaçlarını takip eder, Ar-Ge çalışmalarını destekler, gerekli gördüğü konularda öneri ve iyileştirme projelerini SEV yönetimine sunar; onayı takiben uygular,• SEV Bilgi Teknolojileri altyapısının iletişimi, bakımı ve veri güvenliği konularında tam yetkili ve sorumludur,• SEV ve bağlı tüm kurumlarının Bilgi Teknolojileri bütçelerini kurum yetkileri ile birlikte oluşturur ve SEV Yönetimine sunar, onay alır, satın alma çalışmalarını yapar, test ve kurulum aşamalarını tamamlayarak uygulamaya geçmesini sağlar,• Eğitim tabanlı Bilgi Teknolojileri konularında araştırma ve geliştirme yapar, SEV Eğitim Koordinatörlüğü ile birlikte okullarımızdaki proje takibi, test ve uygulama işlemlerini yönetir, okulların eğitim tabanlı pilot projelerine destek verir,• Kurumlar arası Merkezi Bilgi Teknolojileri projelerinin test, gerçekleşme ve uygulama aşamalarını yürütür.
-
- Satın Alma Departmanı
-
Satın Alma Departmanının sorumluluk alanları, Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) ve bağlı olan kuruluşların;• Satınalma stratejisini oluşturmak ve yönetmek,• Yapılacak tüm satınalmaların, satınalma süreç ve prosedürlere uygun bir şekilde yürütülmesini koordine etmek,• Tüm taleplerin teminlerini optimum fiyat, kalite ve zamanda sağlamak,• Satınalma departmanı ile diğer departmanların koordinasyonunu sağlamak, ilgili konularda diğer departmanlara destek vermek,• Satınalma verilerinin sistematik bir şekilde tutulması ve raporlanması,• Alternatif tedarikçilerin, sipariş ve sözleşme koşullarının belirlenmesi ve pazarlık süreci, tedarikçi değerlendirme ve geliştirme süreci vb. yürütülmesi,• Sipariş edilen ürün ve hizmetin teslimden sonrasını da içerecek şekilde takibini yapmak, oluşabilecek problemlerin sözleşmelere uygun biçimde çözülmesini sağlamak,• Değişen pazar koşullarını ve trendleri takip etmek.
-
- Hukuk Departmanı
-
Hukuk Departmanı Sağlık ve Eğitim Vakfı’na bağlı kurum ve şirketlerin her türlü hukuki işlemlerinden sorumludur.• Tüm faaliyetlerin Vakıf Senedi ile mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmesinin sağlanması,• Tüm kurumların akdettiği sözleşmelerin incelenmesi ve müzakere edilmesi,• Kişisel verilere dair tüm işlemlerin gereği gibi yerine getirilmesine yardımcı olunması işlerinden sorumludur.
-