Geri

Kurumsal Yapı

Mütevelli Heyeti Başkanı

Merhaba,

Sağlık ve Eğitim Vakfı, eğitim alanında lider Amerikan Liseleri ile SEV Okullarını ve Redhouse Yayınevini  şemsiyesi altında toplayan ve misyonu çerçevesinde yöneten üst kuruluşumuzdur.

Amerikan Bord Heyeti’nden devraldığı  bu eşsiz emaneti, değerli mezunlarımız ve gönül dostlarımızın da desteği ile geliştirip, yarınlara taşımak için özveri ile hiç durmadan çalışmaktadır.  

Ülkemizde iki asıra yaklaşan geçmişi ile hizmet  vermiş  olan  Amerikan Bord Heyeti, taşınmaz tüm varlıklarını SEV’e aktarırken,  eğitim ve sağlık alanındaki  mükemmeliyetçilik  felsefesini de bizlere emanet etmiştir.

Başarı ve liderlik ile özdeşleşen  kurumlarımızda, geleceğimizin mimarı çocuklarımıza  dünya vatandaşlığı ve sosyal sorumluluk bilincini aktararak bu güvene layık olmak, kurumlarımızı geliştirip, yüceltmek için yolculuğumuz devam ediyor.

Bu  yolculuğumuzda bizlere ve Vakfımıza destek olmanızı bekliyoruz.

Selam ve saygılarımızla,

Mehmet Yaltır

Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı 

 

Mütevelli Heyeti
 
Vakfın en yüksek karar organı olan ve yılda iki kez toplanan SEV Mütevelli Heyeti, gönüllü mezunlarımızdan ve kurumlarımıza emeği geçmiş 46 mütevelliden oluşur. Heyetin görevi, Vakıf Senedi’nde belirtilen amaç ve hizmetler doğrultusunda gereken kararları almaktır.

SEV Fahri Başkanı

Şevket Sabancı (TAC’56)

SEV Mütevelli Heyeti

Başkan, Mehmet Yaltır (TAC'67)                            

Başkan Yrd. Tülay Güngen (ACI'74)

Tamer Şahinbaş (TAC'58)

Prof. Dr. İlter Turan (TAC'58)

Jozef Amado (TAC'67)

Ceyda Aydede (ACI'73)

Prof. Dr. Mustafa A. Aysan (TAC'52)

Tarık Bozbey (TAC'68)

Gülsen Çapa (UAA'66)

Şükran Çelebi (ACI'75)

Candan Çilingiroğlu (ACI'74)

Dilek Erzik (UAA'61)

Sema Gökçen (ACI'61)

Hasan Güleşçi (TAC'56)

İlter H. Gürel (Merhum)

Esin Hoyi (UAA'58)

Oktay İşcen (TAC'45)

Bülent Kalpaklıoğlu

Hazım Kantarcı (TAC'63)

Prof. Dr. Ahmet N. Koç (TAC'51)

Prof. Dr. Sedefhan Oğuz (UAA'75)

Prof. Dr. Zeynep İ. Önsan (UAA'64)

İbrahim Paksoy (TAC'68)

Yılmaz Poda (TAC'49)

Demir Sabancı (TAC'89)

Tuncay Sergen (TAC’70)

Ejide Tanık (ACI'72)

Prof. Dr. Aykut Toros (TAC'63)

Sait Tosyalı (TAC'74)

Aykut Tuzcu (TAC'67)

Yrd. Doç. Dr. Engin Ünsal (TAC'55)

Füsun Üstün (UAA'64)

Dr. Warren Winkler (Merhum)

Feyhan Yaşar (ACI'74)

Yaşar Yaşer (TAC'51)

Piraye Erdem (ACI'80)

Prof. Dr. Emre Akkuş (TAC'76)

Salim Erdem (TAC'75)

Prof. Dr. Serdar Küçükoğlu (TAC'76)

Berna Ülman (UAA'83)

Dr. Giray Velioğlu (TAC'67)

Mehmet Tevfik Nane (TAC'84)

Ege Karapınar (ACI'78)

Semih Bilgin (TAC’68)

Pınar Balcı Güventürk (UAA’86)

Zeynep Keskin (UAA'84)

Yılmaz Argüden (TAC'76)

Rasim Küçükkurt (TAC'84)

Ayşın Argüden (UAA'78)

Dr. Ayşe Zarakol (UAA’95)

Esra Yazıcı Tözge (ACI'84)

 

Onursal Mütevelliler

Muhtar Kent (TAC'71)

Zeliha Dural (UAA’46)

Anna G. Edmonds

Kenneth Frank

Burhan Karaçam

Johannes Meyer

Sevindik Özev (UAA’49)

Sevim Öztahtacı

Harold Schoup

İstemihan Talay (TAC’64)

Müjde Tekil (UAA’60)

Berin Tümer

Dr. Erkut Yücaoğlu

Yönetim Kurulu Başkanı'ndan

Neredeyse iki asır öncesinden süzülüp gelen geleneğimiz ve tecrübemizle, eğitimin, bir insanın, bir ülkenin hatta dünyanın gelişimine ne kadar büyük katkı sağlayacağının bilincindeyiz. ‘Dünya vatandaşları’ yetiştirmenin her geçen gün çok daha fazla önem kazandığının farkındayız. Bu nedenle Sağlık ve Eğitim Vakfı olarak, kuruluşları 1800’lü yıllara kadar uzanan kurumlarımızın, dünya standartlarında hizmet sunmasını hedefliyoruz.

Vakfımızın çatısı altındaki kurumlarımızın, yaşadığımız çağın baş döndürücü hızına ayak uydurması için çalışıyoruz. Ama bir yandan da geleneklerimize bağlılığımızı da sıkı sıkıya sürdürüyoruz.  Çünkü geçmişten bugüne uzanan bu başarının sırrının ‘süreklilik’ olduğunu biliyoruz. Hep birlikte geleceğin dünyasına hazırlanıyoruz, elbette ki geçmişten aldığımız güç ve tecrübeyle…

Mehmet T. Nane

Sağlık ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı

Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Yönetim Kurulu

Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın (SEV) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyeti tarafından yapılan seçimle belirlenir. Mütevelli Heyeti ve Yönetim Kurulu Üyeleri, çoğunluğu Amerikan Koleji mezunu olan ve gönüllü olarak hizmet veren isimlerden oluşur.

22 Aralık 2018 tarihinde gerçekleşen Genel Kurul’da, Mütevelli Heyeti tarafından yeni Yönetim Kurulu belirlenmiştir. Yönetim Kurulu’nda, çeşitli sektörlerde üst düzey görevlerde iş yaşamını aktif olarak sürdüren profesyoneller yer alıyor.

 

Genel Müdür'den
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) olarak; gelecek için çalışırken, kurumlarımızın köklülüklerinin de temeli olan sürekli gelişim ve değişimi esas alıyoruz. Gelişen dünyanın gereklerine, güçlü kurumsal değerlerimizi koruyarak uyum sağlamak, önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu gelişimin devam etmesi ve daha iyiye ulaşmak için, değerli görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşmanızdan mutluluk duyacağız. Kurumlarımız, hizmetlerimiz, yönetim yapımız ve birimlerimize kadar merak ettiğiniz tüm bilgilere kolayca web sitemiz üzerinden ulaşabilir ve bizimle ilgili güncel haberleri inceleyebilirsiniz.

Binnur Karademir
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Genel Müdürü

 

Departmanlar ve Görev Tanımları

Vakıf Yürütme Birimi ve Vakıf Genel Müdürlüğü

Yönetim Kurulu Başkanı’nın gözetim ve denetiminde, vakıf organlarının kararlarını uygulamak; iktisadi işletmeler, tesisler ve diğer birimlerin vakfa ilişkin iş ve işlemlerini yerine getirmek; amaç ve hizmet konularının gerçekleşmesini gerektiren işleri yapmakla görevlidir. Vakıf Merkezi’nde Genel Müdür’e bağlı olarak Finans ve Mali İşler Müdürlüğü, Eğitim ve Eğitim Geliştirme Müdürlüğü, İnşaat Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Müdürlüğü, Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Bilişim ve Eğitim Teknolojileri ve İç Denetim Müdürlükleri yer alır. 

Yönetici
Genel Müdür;
Binnur Karademir 

1983 yılında Robert Kolej, 1987 Boğaziçi İşletme Bölümü'nden mezun olduktan sonra işletme alanında yüksek lisans eğitimini West Georgia College ABD'de aldı. İş hayatına 1989'da Unilever Kozmetik Pazarlama bölümünde başladı, daha sonra SCJ Wax ve Johnson & Johnson firmalarında sırasıyla pazarlama müdürü ve pazarlama direktörü olarak devam etti.  Yurtdışında yaşadığı için bir süre iş hayatına ara verdi. Türkiye'ye döndükten sonra 2013 yılında Sağlık ve Eğitim Vakfı'nda  Pazarlama ve İş Geliştirme Koordinatörü olarak çalışmaya başladı ve Mayıs 2014'te Genel Müdür olarak atandığı görevine halen devam etmektedir. 
bkarademir@sev.org.tr 

 

Mali ve İdari İşler Departmanı

Departmanın ana görevleri; 

  • Mali yönden vakfın kayıt tutma, vergi ve diğer yasal zorunluklarını yerine getirmek, 
  • Fon yönetimi, bütçeleme ve raporlanma işlemlerini yürütmek, idari İşler kapsamında, vakıf ofisi için gerekli bağlantıları kurup bu kapsamdaki destek hizmetlerinin  yerine getirmek, 
  • Vakfın kendisi ile ilgili temel işlevleri yerine getirmenin yanında vakıf bünyesindeki kuruluşların Mali ve İdari İşler fonksiyonunun  koordinasyonunu sağlamak, 
  • Yönetim Kurulu ve diğer kurullara stratejik kararlarında ve uygulama süreçlerinde etkin bir katkı sağlamak amacı ile koordinasyon faaliyeti yürütmektir.
  •  

Finans Direktörü- Neşe Soybaş nsoybas@sev.org.tr

Eğitim ve Eğitim Geliştirme Departmanı

Eğitim bölümünün temel görevi, vakıf senedinde yer alan eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi yönünde vakıf yönetimine ve okul yönetimlerine eğitim, eğitim yönetimi konularında danışmanlık yapmak; ortak yönetmelik, müfredat çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetlerini organize etmek, bunların sonuçlandırılması için koordinasyon sağlamaktır.

Sorumluluk alanları;

  • Eğitimle ilgili kararların alınmasında Vakıf Yönetim Kurulu’na danışmanlık yapmak,
  • Eğitim Kurulu’nda alınan kararları yerine getirmek,
  • Okulların tüm eğitim politikalarının planlanmasında görev almak,
  • Eğitim kalitesini yükseltmek için ölçme ve değerlendirme ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  • Eğitim konularıyla ilgili olarak başta MEB olmak üzere devlet kurum ve kuruluşlarıyla ilişkileri yürütmek, okulları temsil etmek,
  • Eğitim ve yönetim yönünden okulların düzenlenmeleri ile ilgili değişiklikleri önermek,
  • Okulların iç yönetmeliklerinde yapılması gereken değişiklikleri hazırlamak, MEB nezdinde takip etmek ve onaylatmak,
  • Hizmet içi mesleki gelişim programlarının düzenlenmesinde okullara destek olmak,
  • Vakıf bünyesinde yer alan bütün bölümlere, eğitim ile ilgili konulara danışmanlık yapmak,
  • Okulların insan kaynağı süreçlerine katkı sağlamaktır. 

SEV İlköğretim Okulları Grup Müdürü - Çınla Sezgin csezgin@sev.org.tr

Eğitim & Eğitim Geliştirme Yöneticisi - Dr. Emel Uysal euysal@sev.org.tr

İç Denetim Departmanı
Departman; Vakıf, iktisadi işletmeleri ve bağlı kuruluşlarının; 

  • Faaliyetlerini ve iç kontrol sistemlerini denetlemek, gözden geçirmek, çalışmalarını mevcut yasalara, dış ve iç mevzuata uygun olarak yönetim kurulunun belirlediği hedefler doğrultusunda düzenlemek ve sürdürülüp sürdürülmediğini kontrol etmek,
  • Prosedürlerini ve yazılı kurallarını geliştirmek; bunların tüm personel tarafından uygulanıp uygulanmadığını tespit etmek,
  • Çalışmalarında risk taşıyan konuları tespit etmek, her konuda periyodik ve spot denetimleri sağlamak,
  • Bu hususların gerçekleştirilmesi sonucunda vakfın faaliyetlerini standart uygulamalara sahip kurumsal bir yapıya oturtmak, iç kontrol sistemlerinin ve şirket işleyişinin etkinliklerini artırıcı çalışmalara yön vermek ve bu çalışmaları koordine etmek,
  • Tüm bu çalışmalar sonrasında, belirlenen denetim planı çerçevesinde yapılan denetimlerin sonuçlarını üst yönetime raporlamakla görevlidir. 

İç Denetim Müdürü-Tolga Göksun tgoksun@sev.org.tr

İnşaat Departmanı
Faaliyet gösterdiği alanlarda inşaat yatırımları yapan vakfın; 

  • Yönetim Kurulu tarafından belirlenen inşaat ve emlak yatırımları ile ilgili fizibilite çalışmalarını yapmak,
  • Hazırlanan fizibilite raporlarını Yönetim Kurulu’na sunmak,
  • Yönetim Kurulu’nun kararları doğrultusunda inşaat ve emlak çalışmaları ile yatırımlarını organize etmek ve sonuçlandırmakla görevlidir. 

İnşaat Kontrol Müdürü - Gökhan Toktamış gtoktamis@sev.org.tr

Kurumsal İletişim Departmanı 

Vakıf ve bağlı kurumlarının tüm sosyal paydaşlar ve kamuoyu ile etkin bir iletişim yürütmesi için; 

  • Mezunlarla etkin iletişim yolları geliştirmek,
  • Veri tabanı, iletişim ve tanıtım faaliyetlerini koordine etmek,
  • İletişim planlarını hazırlamak,
  • Basın ilişkilerini yönetmek,
  • Vakfın ve bağlı kuruluşlarının Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk projelerini desteklemek,
  • Kurumsal kimlik oluşturulmasını ve uygulanmasını sağlamak,
  • Vakıf ve kuruluşlarının sosyal paydaş ilişkilerini yönetmek,
  • Kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarını yürütmek, 
  • Vakıf ve kurumlarını temsil etmek görevlerini yürütür. 

Kurumsal İletişim Müdürü - Esra Zincirkıran Aydın ezincirkiran@sev.org.tr

İnsan Kaynakları Departmanı

Vakıf ve bağlı kurumların kısa ve uzun vadeli hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için aşağıdaki insan kaynaklarının ana fonksiyonlarından sorumludur. Bu kapsamda;

  • Kurum kültürüne uygun donanımlı ve doğru elemanların seçilip yerleştirilmesi,
  • Oryantasyon programlarının yapılması, 
  • Ücretlendirme politikalarının belirlenmesi,
  • Performans değerlendirme ve ödüllendirme sistemlerinin oluşturulması,
  • Çalışanların kariyer planlarının yapılması ve Yedekleme Sistemlerinin oluşturulması,
  • Çalışan bağlılığını artırıcı kurum içi sosyal etkinliklerin organizasyonları, 
  • Tüm çalışanların özlük haklarının korunup gözetilmesi, 
  • Oluşturulan tüm insan kaynakları sistemlerinin kullanılabilirliğinin ve devamlılığının belirli sürelerle güncelleştirilmesi ve yenilenmesinin sağlanması görevlerini yürütür.

İnsan Kaynakları Müdürü -Begüm Dilmen bdilmen@sev.org.tr

Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Departmanı

Bilgi Teknolojileri Bölümü, Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın ve bağlı kuruluşlarının tüm Bilgi Teknolojileri çalışmalarını yönetir. Bu kapsamda;

  • Yazılım ve donanım altyapılarını ve ihtiyaçlarını takip eder, Ar-Ge çalışmalarını destekler, gerekli gördüğü konularda öneri ve iyileştirme projelerini SEV yönetimine sunar; onayı takiben uygular,
  • SEV Bilgi Teknolojileri altyapısının iletişimi, bakımı ve veri güvenliği konularında tam yetkili ve sorumludur,
  • SEV ve bağlı tüm kurumlarının Bilgi Teknolojileri bütçelerini kurum yetkileri ile birlikte oluşturur ve SEV Yönetimine sunar, onay alır, satın alma çalışmalarını yapar, test ve kurulum aşamalarını tamamlayarak uygulamaya geçmesini sağlar,
  • Eğitim tabanlı Bilgi Teknolojileri konularında araştırma ve geliştirme yapar, SEV Eğitim Koordinatörlüğü ile birlikte okullarımızdaki proje takibi, test ve uygulama işlemlerini yönetir, okulların eğitim tabanlı pilot projelerine destek verir, 
  • Kurumlar arası Merkezi Bilgi Teknolojileri projelerinin test, gerçekleşme ve uygulama aşamalarını yürütür. 

Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Müdürü - Burak Gençay bgencay@sev.org.tr

Satın Alma Departmanı

Satın Alma Departmanının sorumluluk alanları, Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) ve bağlı olan kuruluşların;

  • Satınalma stratejisini oluşturmak ve yönetmek,
  • Yapılacak tüm satınalmaların, satınalma süreç ve prosedürlere uygun bir şekilde yürütülmesini koordine etmek,
  • Tüm taleplerin teminlerini optimum fiyat, kalite ve zamanda sağlamak,
  • Satınalma departmanı ile diğer departmanların koordinasyonunu sağlamak, ilgili konularda diğer departmanlara destek vermek,
  • Satınalma verilerinin sistematik bir şekilde tutulması ve raporlanması,
  • Alternatif tedarikçilerin, sipariş ve sözleşme koşullarının belirlenmesi ve pazarlık süreci, tedarikçi değerlendirme ve geliştirme süreci vb. yürütülmesi,
  • Sipariş edilen ürün ve hizmetin teslimden sonrasını da içerecek şekilde takibini yapmak, oluşabilecek problemlerin sözleşmelere uygun biçimde çözülmesini sağlamak,
  • Değişen pazar koşullarını ve trendleri takip etmek.

Satın Alma Departman Müdürü - Elif Doğan edogan@sev.org.tr

  1. YAZI TİPİ BÜYÜT
  2. YAZI TİPİ KÜÇÜLT
  3. YAZDIR