Background Image
Previous Page  86 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 86 / 100 Next Page
Page Background

86 BULUŞMA

teneffüs

İzmir Amerikan’ı bitirdikten sonra

Fransa’yamüzik okumaya giden

Çimen Seymen, oraya yerleşip klasik

müzik dünyasının önemli isimlerinden

biri oldu. Geçtiğimiz aylarda İzmir’de

‘Çağdaş Seslenişler’ projesi

kapsamında bir konser verdi. Çimen,

Batı ileDoğu kültürleri arasında yeni

köprüler yaratıyor. Bu çalışmalarından

dolayı Fransız Kültür Bakanlığı

tarafından Sanat ve Edebiyat Şövalyesi

Nişanı verilen Çimen Seymen ile kısa

bir söyleşi yaptık.

M

üziğe küçük yaşlarda başlamışsı-

nız... İzmir Amerikan’ın müzik kari-

yerinizde nasıl bir etkisi olduğunu

düşünüyorsunuz?

Evet! ACI bana hem müzik dünyasında hem de

hayata bakışımda ufuklarımı açtı. Okulda müzik ku-

lübündeydim, recorder çalıyordum ve bir kaç arkada-

şımla birlikte “Band” kurmuştuk. Beacon’da sahneye

çıkıp, Beatles, Simon and Garfunkel’lar söylüyorduk.

Yani ilk sahne deneyimim, Beacon’da gerçekleşti.

Küçük yaşta piyano dersleri almama rağmen, an-

nem ve babam benim ACI’da okumamı bilhassa is-

tediler; konservatuara vermediler. Bunun en büyük

sebebi Mrs. Blake’in azimli yönetimindeki ACI’nın,

biz genç kızları profesyonel dünyada aktif yer almaya

hazırlamasıydı. Bana araştırma metotları veren, dün-

yaya merakla, güvenle ve inançla bakmamı sağlayan

ACI’dır diyebilirim. Biz üç kız kardeşiz, üçümüz de

ACI’da büyüdük, birimiz sosyal alanda çok başaralı

oldu (Pınar), diğerimiz bilimsel kariyer yaptı (Bahar),

ben ise kendimi sanatta buldum.

Bugünden geriye baktığınızda, ACI’dan sonra

hayatınızı etkileyen en önemli gelişme ne oldu?

Türkiye’deki klasik müzik dünyasını nasıl görü-

yorsunuz?

Fransa’da müzikoloji eğitimim çok önemli oldu.

Benim Klasik Batı müziğini tam anlamıyla benimse-

memi sağladı. Böylece, küçük yaşlardan beri öğren-

diğim bu müzik kültüründe ne yapmak istediğimi,

ÇİMEN SEYMEN

ACI’74

Türkiye’nin

Çağdaş Sesi