Geri

Kurumsal Yapı

Mütevelli Heyeti Başkanı

Merhabalar,

Sağlık ve Eğitim Vakfı, eğitim alanında lider Amerikan Liseleri ile SEV Okullarını, Gaziantep SEV Hastanesini ve Redhouse Yayınevini  şemsiyesi altında toplayan ve misyonu çerçevesinde yöneten üst kuruluşumuzdur.

Amerikan Bord Heyeti’nden devraldığı  bu eşsiz emaneti, değerli mezunlarımız ve gönül dostlarımızın da desteği ile geliştirip, yarınlara taşımak için özveri ile hiç durmadan çalışmaktadır.  

Ülkemizde iki asıra yaklaşan geçmişi ile hizmet  vermiş  olan  Amerikan Bord Heyeti, taşınmaz tüm varlıklarını SEV’e aktarırken,  eğitim ve sağlık alanındaki  mükemmeliyetçilik  felsefesini de bizlere emanet etmiştir.

Başarı ve liderlik ile özdeşleşen  kurumlarımızda, geleceğimizin mimarı çocuklarımıza  dünya vatandaşlığı ve sosyal sorumluluk bilincini aktararak bu güvene layık olmak, kurumlarımızı geliştirip, yüceltmek için yolculuğumuz devam ediyor.

Bu  yolculuğumuzda bizlere ve Vakfımıza destek olmanızı bekliyoruz.

Selam ve saygılarımızla,

Tamer Şahinbaş

Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı 

Mütevelli Heyeti
 
Vakfın en yüksek karar organı olan ve yılda iki kez toplanan SEV Mütevelli Heyeti, gönüllü mezunlarımızdan ve kurumlarımıza emeği geçmiş 46 mütevelliden oluşur. Heyetin görevi, Vakıf Senedi’nde belirtilen amaç ve hizmetler doğrultusunda gereken kararları almaktır.

SEV Fahri Başkanı

Şevket Sabancı (TAC’56)

SEV Mütevelli Heyeti

Başkan, Tamer Şahinbaş (TAC '58)                            

Başkan Yrd. Mehmet Yaltır (TAC'67)

Prof. Dr. İlter Turan (TAC '58)

Jozef Amado (TAC'67)

Ceyda Aydede (ACI'73)

Prof. Dr. Mustafa A. Aysan (TAC'52)

Tarık Bozbey (TAC'68)

Gülsen Çapa (UAA'66)

Şükran Çelebi (ACI'75)

Candan Çilingiroğlu (ACI'74)

Dilek Erzik (UAA'61)

Sema Gökçen (ACI'61)

Hasan Güleşçi (TAC'56)

Tülay Güngen (ACI'74)

Esin Hoyi (UAA'58)

Oktay İşcen (TAC'45)

Bülent Kalpaklıoğlu

Hazım Kantarcı (TAC'63)

Prof. Dr. Ahmet N. Koç (TAC'51)

Prof. Dr. Sedefhan Oğuz (UAA'75)

Prof. Dr. Zeynep İ. Önsan (UAA'64)

İbrahim Paksoy (TAC'68)

Yılmaz Poda (TAC'49)

Demir Sabancı (TAC'89)

Ejide Tanık (ACI'72)

Prof. Dr. Aykut Toros (TAC'63)

Sait Tosyalı (TAC'74)

Aykut Tuzcu (TAC'67)

Yrd. Doç. Dr. Engin Ünsal (TAC'55)

Füsun Üstün (UAA'64)

Dr. Warren Winkler

Feyhan Yaşar (ACI'74)

Yaşar Yaşer (TAC'51)

Piraye Erdem (ACI'80)

Prof. Dr. Emre Akkuş (TAC'76)

Salim Erdem (TAC'75)

Prof. Dr. Serdar Küçükoğlu (TAC'76)

Berna Ülman (UAA'83)

Dr. Giray Velioğlu (TAC'67)

Mehmet Tevfik Nane (TAC '84)

Ege Karapınar (ACI'78)

Semih Bilgin (TAC’68)

Pınar Balcı Güventürk (UAA’86)

Zeynep Keskin (UAA'84)

Yılmaz Argüden (TAC'76)

Rasim Küçükkurt (TAC'84)

Ayşın Argüden (UAA'78)

Onursal Mütevelliler

Muhtar Kent (TAC '71)

Zeliha Dural (UAA’46)

Anna G. Edmonds

Kenneth Frank

Burhan Karaçam

Johannes Meyer

Sevindik Özev (UAA’49)

Sevim Öztahtacı

Harold Schoup

İstemihan Talay (TAC’64)

Müjde Tekil (UAA’60)

Berin Tümer

Yönetim Kurulu Başkanı'ndan

Neredeyse iki asır öncesinden süzülüp gelen geleneğimiz ve tecrübemizle, eğitimin, bir insanın, bir ülkenin hatta dünyanın gelişimine ne kadar büyük katkı sağlayacağının bilincindeyiz. ‘Dünya vatandaşları’ yetiştirmenin her geçen gün çok daha fazla önem kazandığının farkındayız. Bu nedenle Sağlık ve Eğitim Vakfı olarak, kuruluşları 1800’lü yıllara kadar uzanan kurumlarımızın, dünya standartlarında hizmet sunmasını hedefliyoruz.

Vakfımızın çatısı altındaki kurumlarımızın, yaşadığımız çağın baş döndürücü hızına ayak uydurması için çalışıyoruz. Ama bir yandan da geleneklerimize bağlılığımızı da sıkı sıkıya sürdürüyoruz.  Çünkü geçmişten bugüne uzanan bu başarının sırrının ‘süreklilik’ olduğunu biliyoruz. Hep birlikte geleceğin dünyasına hazırlanıyoruz, elbette ki geçmişten aldığımız güç ve tecrübeyle…

Mehmet T. Nane

Sağlık ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı

Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Yönetim Kurulu

Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın (SEV) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyeti tarafından yapılan seçimle belirlenir. Mütevelli Heyeti ve Yönetim Kurulu Üyeleri, çoğunluğu Amerikan Koleji mezunu olan ve gönüllü olarak hizmet veren isimlerden oluşur.

19 Aralık 2015 tarihinde gerçekleşen Genel Kurul’da; Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen yeni Yönetim Kurulu’nda, çeşitli sektörlerde üst düzey görevlerde iş yaşamını aktif olarak sürdüren profesyoneller yer alıyor. Üç yıllık dönemde Başkanlığını Mehmet T. Nane’nin yürüteceği yeni Yönetim Kurulu şu isimlerden oluşuyor: Ege Karapınar (ACI’78), Prof. Dr. Emre Akkuş (TAC’76), Ömer Paksoy (TAC’98), Berna Ülman (UAA’83), Pınar Balcı Güventürk (UAA’86), Simhan Savaşçın Başaran (ACI’80), Mine Ayhan (TAC’86), Dr. Yılmaz Argüden (TAC’76), İrem Çapar Tuna (TAC’04), Sitare Sezgin (ACI’92), Zeynep Keskin (UAA’84), Esra Yazıcı Tözge (ACI’84), A.Refik Kutluer (TAC’74), Rasim Küçükkurt (TAC’84), Önder Kaplancık (TAC’87), Erden Timur (TAC’00), H. Ruhi Koçak (TAC’84)

SEV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane (TAC’84)

Mart 2016 tarihinden itibaren Pegasus Havayolları CEO’su olarak görev yapan Mehmet T. Nane 2013-2016 yılları arasında CarrefourSA Genel Müdürlüğü, 2005-2013 tarihleri arasında Teknosa Genel Müdürlüğü, 2000- 2005 yılları arasında Teknosa Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği görevinde bulunmuştur.

Sırasıyla Türkiye Emlak Bankası, Demirbank ve Demir Yatırım’da çeşitli birimlerde görev almış olan Mehmet T. Nane, Sabancı Grubu bünyesinde Planlama, İş Geliştirme Dairesi Başkan Yardımcılığı, Perakendecilik Grubu Direktörlüğü, Sabancı Holding Genel Sekreterliği görevlerinde bulunmuştur.

1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlayan Mehmet T. Nane, 1993 yılında İskoçya Heriot Watt Üniversitesi Uluslararası Bankacılık ve Finans Bölümü’nde tam burslu olarak yüksek lisans yapmış ve 2013 yılında Harvard Business School Üst Düzey Yönetici Programı’na katılmıştır.

AMPD Yönetim Kurulu Başkanı olan Mehmet T. Nane 2013-2015 yılları arasında FAPRA( Asya Pasifik Perakendeciler Federasyonu) Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmıştır. Mehmet Nane ayrıca TOBB Perakendecilik Meclisi Başkanlığı ve Harvard Business School Türk Mezunlar Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir. 

Ege Karapınar (ACI’78)

1978 yılında İzmir Amerikan Kız Koleji, 1983 yılında da ODTÜ Endüstri Mühendisliği’nden mezun olmuştur. Çalışma hayatına 1983 yılında Yaşar Grubu’nda İnsan Kaynakları Koordinatör Yardımcısı olarak başlamıştır. 1993-1998 yılları arasında Yaşar Bank’ta İnsan Kaynakları’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevini sürdürmüştür. 1999–2011 yılları arasında PepsiCo’nun Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Arap Emirlikleri ofislerinde İnsan Kaynakları bölümlerinde üst düzey yöneticilik görevleri yapmıştır. 2011-2014 yılları arasında Yıldız Holding İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’nü üstlenmiş, sonrasında ise 2016 yılına kadar Yıldız Holding’e ait United Biscuits ve Pladis firmalarının İnsan Kaynakları Global Başkanlığını yapmıştır. 2016 yılından bu yana Yönetim Kurulu danışmanlıkları yapmaktadır. 

Prof. Dr. Emre Akkuş (TAC’76)

1976 Tarsus Amerikan Koleji'nden mezun olan Prof. Dr. Emre Akkuş, 1982 yılında İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ni bitirmiştir. 1982-1984 yılları arasında Erzurum Pasinler'de, 1986 yılında bir yıl Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde pratisyen olarak çalışmıştır. 1986'da Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Üroloji Kliniği'nde ihtisasını tamamlamıştır. 1993-1994 yıllarında ABD Kaliforniya Üniversitesi San Francisco Tıp Fakültesi’nde Üroloji-Androloji Fellowship yapmıştır. Daha sonra Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ne dönüp 1997'de doçent, 2003 yılında profesör olmuştur. Halen İ.Ü.Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı'nda öğretim üyeliği devam etmektedir.

Ömer Paksoy (TAC’98)

Tarsus Amerikan Koleji’nden 1998 senesinde mezun olan Ömer Paksoy, 2002 yılında Syracuse Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünü bitirmiştir. Çalışma hayatına Arthur Andersen ve Ernst&Young’da bağımsız muhasebe denetimi (audit) yaparak başlamış, Pricewaterhouse Coopers’da kurumsal finansman ve danışmanlık bölümünde uzman olarak devam etmiştir. Daha sonra girişim sermayesi şirketi Turkven Private Equity’de yatırım uzmanı olarak çalışmıştır. Ömer Paksoy, Türkiye’nin en hızlı büyüyen bireysel finans platformu olan www.hesapkurdu.com’un kurucusu ve yönetim kurulu başkanıdır.

Berna Ülman (UAA’83)

Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu olan Berna Ülman Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden lisans derecesini, University of Tennessee’den Finans konusunda MBA yüksek lisans derecesini almıştır. 1987 yılında New York Tokai Bank’ta çalışmaya başlamıştır. Daha sonra 5 sene Koç Finans’ta Sistem Planlama Müdürlüğü ve Kredi Kartları Müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. 2000 yılında Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladığı Visa Europe Türkiye’nin 2003 yılından 2008 yılına kadar Genel Müdürlüğünü yapmıştır. Halen aynı şirkette Güneydoğu Avrupa’dan Sorumlu Bölge Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 

Pınar Balcı Güventürk (UAA’86)

1986 yılında Üsküdar Amerikan Kız Lisesi’nden, 1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olmuştur. 1990 yılında Procter & Gamble, Türkiye bünyesinde başladığı çalışma hayatını, 2002 yılına kadar çeşitli pozisyonlarda çalışarak devam ettirmiştir. 2002 yılında ABD’de Cincinnati ofisinde “Global Kadın Kişisel Bakım Ürünleri Finansal Analiz ve Ar-Ge Finansı Direktör Yardımcısı” görevine getirilmiştir. 2006 yılında PepsiCo Doğu Akdeniz Bölgesi CFO’su olarak çalıştıktan sonra, PepsiCo Güneydoğu Avrupa Bölgesi Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcılığı’nı üstlenmiştir. 2012-2017 arasında PepsiCo Yiyecek-İçecek Bölümü Türkiye Transformasyon Bölümü Başkan Yardımcılığı görevini yapmıştır.

Simhan Savaşçın Başaran (ACI’80)

1980 yılında İzmir Amerikan Kız Lisesi’nden mezun olan Simhan Savaşçın Başaran, 1984 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Hukuk Fakültesinden mezun olmuştur.  Avukatlık stajının ardından, 1985 yılında serbest avukat olarak meslek hayatına başlamıştır. 1993 yılından itibaren Turunç & Savaşçın hukuk bürosunda ortak avukat olarak çalışmalarını sürdürmüştür. 2008 yılında Eczacıbaşı Topluluğu’na katılan Başaran, Eczacıbaşı Holding’de 2008 – 2010 yılları arasında Eczacıbaşı Holding Hukuk Başdanışman Yardımcılığı görevinde bulunmuş ve 2011 Ocak ayından bu yana Eczacıbaşı Holding Hukuk Başdanışmanlığı görevini yürütmektedir. 

Mine Ayhan (TAC’86)

Tarsus Amerikan Lisesi’nden sonra Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümünden mezun olmuştur. Sırasıyla Yapı Kredi Sigorta Teknik ve Acentelerden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı, TEB Sigorta Teknik Reasürans ve Hasar Departmanları’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı, Allianz’da Key Accounts grup yöneticiliği görevlerini yürütmüştür. 2009 yılında Teknik ve Reasürans’tan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladığı Generali Sigorta A.Ş.’de halen Genel Müdür olarak görevine devam etmektedir. Kendisi aynı zamanda Türkiye Sigorta Birliği Hayat Dışı Yönetim Komitesi Üyesi, Türkiye’deki İtalyan Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi, dünyadaki İtalyan Girişimciler Konfederasyonu Yönetim Kurulu Üyesi, Europe Assistance Türkiye’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Women Corporate Directors’ın da bir üyesidir.

Dr. Yılmaz Argüden (TAC’76)

Strateji, iş mükemmelliği, kurumsallaşma ve sürdürülebilirlik konularında birçok Türk ve yabancı şirkete yönetim danışmanlığı hizmetleri vermektedir.  UN Global Compact imzalayan ilk Türk şirketi olan ARGE, Avrupa Parlamentosu’nda kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle geleceği şekillendiren en iyi üç şirket arasında değerlendirilmiştir.

Rothschild Yatırım Bankası’nın Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığı’nın yanı sıra kariyeri boyunca çeşitli ülkelerde 50’yi aşkın şirketin yönetim kurullarında görev almıştır. Deneyimlerini Boğaziçi Üniversitesi’nde, Koç Üniversitesi’nde ve Harp Akademileri’nde strateji dersi vererek, kitapları ve köşe yazılarıyla paylaşmaktadır. Yönetim Kurulları ve Yönetişim konusundaki çalışmalarıyla dünyada tanınan, kitapları ve makaleleri birçok dilde yayınlanan Dr. Argüden, Küresel Yönetişim Forumu Yüksek Danışma Kurulu Üyeliği ve OECD Özel Sektör Danışma Kurulu’nun (BIAC) Yönetişim Komitesi Başkan Yardımcılığı gibi uluslararası görevler üstlenmiştir. Kâr amacı gütmeyen Argüden Yönetişim Akademisi’nin kuruluşuna öncülük yapmıştır.

Ulusal Ağlar Danışma Kurulu Başkanı seçilerek dünyanın en yaygın sürdürülebilirlik platformu olan UN Global Compact Yönetim Kurulu’nda görev almıştır.  KalDer, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, BÜMED, Tesev, Türk-Amerikan ve Türk-Kanada İş Konseyleri gibi birçok sivil toplum kuruluşunun kuruculuğunu ve/veya liderliğini üstlenmiştir.

Stratejik Liderlik, Üstün Vatandaşlık, Seçkin Kariyer gibi birçok ödül sahibi olan Dr. Argüden, yaşam kalitesini yükseltme çalışmaları nedeniyle Dünya Ekonomik Forumu tarafından Geleceğin 100 Global Lideri arasına seçilmiştir.

İrem Çapar Tuna (TAC’04)

2004 Tarsus Amerikan Koleji mezunu olan İrem Çapar Tuna, 2010 yılında Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde lisans eğitimini tamamlamıştır. Akıncı Hukuk Bürosu'nda avukatlık stajını tamamladıktan sonra, DiaSA Dia Sabancı Ticaret Merkezleri A.Ş. ve Alstom Grid Enerji Endüstrisi A.Ş. şirketlerinde avukatlık yapmış olan İrem Çapar Tuna, 2014 Temmuz ayından bu yana CarrefourSA Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.'de Hukuk Müşavirliği görevini yürütmektedir.

Sitare Sezgin (ACI’92)

İzmir Amerikan Koleji Mezunu olan Sitare Sezgin, 1997 yılında Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden tam burslu olarak mezun olmuştur. Sonrasında British Council bursu ile  UMIST/ Manchester Business School karma programında finans ağırlıklı işletme masterını tamamlamıştır.

İş hayatına 1999 yılında Bain&Company’de yönetim danışmanı olarak başlayan Sezgin, sonrasında The Boston Consulting Group’ta kıdemli danışman olarak 2004 yılına kadar çalışmıştır. 2004 - 2009 yılları arasında Sabancı Holding A.Ş.’de Gıda ve Perakendecilik Grubu’nda Strateji ve İş Geliştirme Müdürü, sonrasında da Akbank’ta Ürün ve Kanal Geliştirmeden Sorumlu Bölüm Başkanı olarak görev yapmıştır.

Şubat 2011’den bu yana Back-Up & Back-Up Travel şirketlerinin  ve 2014 yılı itibariyle Webloyalty şirketinin Genel Müdürlüğü’nü yürütmektedir.

Ayrıca, Mart 2016’dan bu yana CarrefourSA ve AvivaSA’da bağımsız Yönetim Kurulu üyesi olarak da görev almaktadır.

Zeynep Keskin (UAA’84)

Bilişim teknolojileri sektöründe uzun yıllardan gelen deneyimi ve birikimi, güvenilir teknoloji danışmanı olma sıfatı ile güçlü bir yetenek yöneticisi olan Zeynep Keskin, liseyi Üsküdar Amerikan Kız Lisesi’nde tamamlamıştır. Boğaziçi Üniversitesi’nde Ekonomi Bölümü’nden mezun olduktan sonra 1989’da Loyola Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bilgi teknolojileri sektöründe çeşitli satış ve üst düzey yöneticilik pozisyonlarında 26 yıl görev alan Keskin; Siemens, NCR, Cisco ve Digital-Compaq-HP firmalarında çalışmıştır. Zeynep Keskin, 2012  yılında SAP Türkiye Genel Müdürlügü görevini üstlenmiş ve 2017 Nisan ayına kadar bu görevi sürdürmüştür. 2017 Nisan ayında Londra’ya taşınmıştır. Şu anda SAP EMEA North bölgesinden sorumlu “Chief Operations Officer” olarak SAP’deki kariyerine devam etmektedir. Evli ve iki çocuk annesidir.

Esra Yazıcı Tözge (ACI’84)

İzmir Amerikan Kız Lisesi 1984 mezunu olan Esra Yazıcı Tözge, 1988 yılında Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümü’nü bitirmiştir. LYAC POWER Kopenhag, Danimarka’da 6 aylık finans stajını takiben, 1989-1997 yılları arasında Henkel Turyağ A.Ş. İzmir’de  Stratejik Planlama, Lojistik ve Satış, 1997-2001 yılları arasında Saınt Gobain Weber A.Ş. İzmir’de pazarlama bölümlerinde görev yapmıştır. 2002 yılından beri Kale Grubu İstanbul’da çalışmakta ve halen Kurumsal Gelişim’den Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

A.Refik Kutluer (TAC’74)

1974 yılında Tarsus Amerikan Koleji’ni ve 1978’de ODTÜ Ekonomi ve İstatistik bölümünü bitirdi. Ankara’da bulunan Alabanda Turizm A.Ş.’nin ortağı, Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı olan A. Refik Kutluer Türkiye’nin ilk “CTIE” -Certified Travel Industry Executive- unvanlı turizm yöneticisidir. ABD Travel Institute dergisinde ve Türkiye’de çeşitli gazete ve dergilerde makaleleri yayınlanmaktadır.

Nobel Tıp Ödülü sahibi (2010) Prof. Robert Edwards ile birlikte başlattığı “Bilim ve Etik Konferansları”nı Londra, İstanbul ve Berlin’de gerçekleştirmiştir. Ayrıca 1978 yılında kurduğu Ref Productions isimli bir şirketi olan A. Refik Kutluer, eşi Flüt solisti Şefika Kutluer ile birlikte, Ankara’da, 6 senedir “Doğu Batı ile Buluşuyor” temalı Uluslararası bir Festival düzenlemektedir. Anadolu Kültürlerini Araştırma, Geliştirme Derneği “Anküge”nin başkanı ve Uluslararası Mevlana Vakfı’nın Mütevelli Kurulu Üyesidir.

Rasim Küçükkurt (TAC’84)

Tarsus Amerikan Koleji mezunu olan Rasim Küçükkurt, 1988 yılında İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü tamamlamıştır. 1990 yılında İTÜ Mimarlık Fakültesi Yapı Kürsüsü’nde yüksek lisans yaptı. Üniversite eğitimi ile birlikte Çukobirlik, İTÜ ve Enka Spor Kulüpleri’nde profesyonel olarak hentbol oynamıştır. Tarsus Amerikan Koleji Spor Kulübü’nde hem yöneticilik hem de sporculuk yapmıştır. 1997 yılında ve 2001 yılında Türkiye Hentbol Federasyonu’nda görev yapmıştır. 1996 yılında Tarsus Amerikan Koleji Mezunlar Derneği Adana Şubesi’ni kurmuş ve iki yıl başkanlık yapmıştır. 1990 yılından bugüne kadar inşaat sektöründe faaliyet gösteren aile firması Akser İnşaat’ta görev yapmaktadır. Ayrıca 2010 yılında kurulan Hayatsu Enerji’nin de ortaklarındandır.

Önder Kaplancık (TAC’87)

Tarsus Amerikan Koleji mezunu olan Önder Kaplancık, 1992 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’ni, 1999 yılında ise Koç Üniversitesi Yönetici İşletme Yüksek Lisans (EMBA) programını tamamlamıştır. İş hayatına Arçelik A.Ş’de Bilgi İşlem Analisti olarak başlamış ve Koç 2000 projelerinde yer almıştır. 1995 yılında Koçfinans Tüketici Kredileri ve Kart Hizmetleri A.Ş’nin kuruluşu sırasında Proje Yöneticisi olarak girmiş ve 1999 yılında Bilgi Sistemleri Müdür Yardımcılığı’na yükselmiştir. 2000 yılında Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş’ye Bilgi Teknolojileri Müdürü olarak girmiş, 2006 yılında Bilgi Sistemleri Direktörü olmuştur. 2009 yılında Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlenmiş ve 2010 yılından itibaren Operasyon Destek bölümleri de (lojistik, satış sonrası hizmetler, müşteri hizmetleri, risk yönetimi, kalite sistemleri ve strateji) sorumluluğuna eklenmiştir. Ağustos 2013’den itibaren, Carrefoursa A.Ş.’ye Bilgi Sistemleri ve Direktörü olarak atanmıştır.

Erden Timur (TAC’00)

Tarsus Amerikan Koleji mezunu olan Erden Timur, 2004  yılında Marmara Üniversitesi Hukuk Bölümünü tamamlamıştır. Şu an Nef İcra Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır.

H. Ruhi Koçak (TAC’84)

Orta ve lise öğrenimini Tarsus Amerikan Koleji’nde, yükseköğrenimini ise Çukurova Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Yönetimi (İngilizce) bölümünde tamamlamıştır. 1996 yılında H. Ruhi Koçak Tarım Ltd. Şti.’ni, 2005 Ertar Kimya San. ve Tic.Ltd.Şti.’ni kurmuştur. Yine 2005 yılında Rosland Tarım Seracılık Tic.Ltd.Şti’ni kurmuştur. H. Ruhi Koçak iş hayatının yanında 2005 ve 2009 yıllarında yapılan seçimlerde Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine seçilmiş olup, 2013 yılında yapılan seçimlerde ise Yönetim Kurulu Başkanı seçilmiştir. 2013 yılında TOBB Genel Kurulu’nda yapılan seçimlerde Dış İlişkiler Komisyonu Başkanlığına seçilmiştir. Halen devam eden Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı ve TOBB Dış İlişkiler Komisyonu Başkanlığı görevlerindedir.

 

Genel Müdür'den
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) olarak; gelecek için çalışırken, kurumlarımızın köklülüklerinin de temeli olan sürekli gelişim ve değişimi esas alıyoruz. Gelişen dünyanın gereklerine, güçlü kurumsal değerlerimizi koruyarak uyum sağlamak, önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu gelişimin devam etmesi ve daha iyiye ulaşmak için, değerli görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşmanızdan mutluluk duyacağız. Kurumlarımız, hizmetlerimiz, yönetim yapımız ve birimlerimize kadar merak ettiğiniz tüm bilgilere kolayca web sitemiz üzerinden ulaşabilir ve bizimle ilgili güncel haberleri inceleyebilirsiniz.

Binnur Karademir
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Genel Müdürü

 

Departmanlar ve Görev Tanımları

Vakıf Yürütme Birimi ve Vakıf Genel Müdürlüğü

Yönetim Kurulu Başkanı’nın gözetim ve denetiminde, vakıf organlarının kararlarını uygulamak; iktisadi işletmeler, tesisler ve diğer birimlerin vakfa ilişkin iş ve işlemlerini yerine getirmek; amaç ve hizmet konularının gerçekleşmesini gerektiren işleri yapmakla görevlidir. Vakıf Merkezi’nde Genel Müdür’e bağlı olarak Finans ve Mali İşler Müdürlüğü, Eğitim ve Eğitim Geliştirme Müdürlüğü, İnşaat Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Müdürlüğü, Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Bilişim ve Eğitim Teknolojileri ve İç Denetim Müdürlükleri yer alır. 

Yönetici
Genel Müdür;
Binnur Karademir 

1983 yılında Robert Kolej, 1987 Boğaziçi İşletme Bölümü'nden mezun olduktan sonra işletme alanında yüksek lisans eğitimini West Georgia College ABD'de aldı. İş hayatına 1989'da Unilever Kozmetik Pazarlama bölümünde başladı, daha sonra SCJ Wax ve Johnson & Johnson firmalarında sırasıyla pazarlama müdürü ve pazarlama direktörü olarak devam etti.  Yurtdışında yaşadığı için bir süre iş hayatına ara verdi. Türkiye'ye döndükten sonra 2013 yılında Sağlık ve Eğitim Vakfı'nda  Pazarlama ve İş Geliştirme Koordinatörü olarak çalışmaya başladı ve Mayıs 2014'te Genel Müdür olarak atandığı görevine halen devam etmektedir. 
bkarademir@sev.org.tr 

 

Mali ve İdari İşler Departmanı

Departmanın ana görevleri; 

  • Mali yönden vakfın kayıt tutma, vergi ve diğer yasal zorunluklarını yerine getirmek, 
  • Fon yönetimi, bütçeleme ve raporlanma işlemlerini yürütmek, idari İşler kapsamında, vakıf ofisi için gerekli bağlantıları kurup bu kapsamdaki destek hizmetlerinin  yerine getirmek, 
  • Vakfın kendisi ile ilgili temel işlevleri yerine getirmenin yanında vakıf bünyesindeki kuruluşların Mali ve İdari İşler fonksiyonunun  koordinasyonunu sağlamak, 
  • Yönetim Kurulu ve diğer kurullara stratejik kararlarında ve uygulama süreçlerinde etkin bir katkı sağlamak amacı ile koordinasyon faaliyeti yürütmektir. 

Eğitim ve Eğitim Geliştirme Departmanı

Eğitim bölümünün temel görevi, vakıf senedinde yer alan eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi yönünde vakıf yönetimine ve okul yönetimlerine eğitim, eğitim yönetimi konularında danışmanlık yapmak; ortak yönetmelik, müfredat çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetlerini organize etmek, bunların sonuçlandırılması için koordinasyon sağlamaktır.

Sorumluluk alanları;

  • Eğitimle ilgili kararların alınmasında Vakıf Yönetim Kurulu’na danışmanlık yapmak,
  • Eğitim Kurulu’nda alınan kararları yerine getirmek,
  • Okulların tüm eğitim politikalarının planlanmasında görev almak,
  • Eğitim kalitesini yükseltmek için ölçme ve değerlendirme ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  • Eğitim konularıyla ilgili olarak başta MEB olmak üzere devlet kurum ve kuruluşlarıyla ilişkileri yürütmek, okulları temsil etmek,
  • Eğitim ve yönetim yönünden okulların düzenlenmeleri ile ilgili değişiklikleri önermek,
  • Okulların iç yönetmeliklerinde yapılması gereken değişiklikleri hazırlamak, MEB nezdinde takip etmek ve onaylatmak,
  • Hizmet içi mesleki gelişim programlarının düzenlenmesinde okullara destek olmak,
  • Vakıf bünyesinde yer alan bütün bölümlere, eğitim ile ilgili konulara danışmanlık yapmak,
  • Okulların insan kaynağı süreçlerine katkı sağlamaktır. 

Eğitim Geliştirme Yöneticisi - Çınla Sezgin csezgin@sev.org.tr

Eğitim Geliştirme Yöneticisi - Dr. Emel Uysal euysal@sev.org.tr

İç Denetim Departmanı
Departman; Vakıf, iktisadi işletmeleri ve bağlı kuruluşlarının; 

  • Faaliyetlerini ve iç kontrol sistemlerini denetlemek, gözden geçirmek, çalışmalarını mevcut yasalara, dış ve iç mevzuata uygun olarak yönetim kurulunun belirlediği hedefler doğrultusunda düzenlemek ve sürdürülüp sürdürülmediğini kontrol etmek,
  • Prosedürlerini ve yazılı kurallarını geliştirmek; bunların tüm personel tarafından uygulanıp uygulanmadığını tespit etmek,
  • Çalışmalarında risk taşıyan konuları tespit etmek, her konuda periyodik ve spot denetimleri sağlamak,
  • Bu hususların gerçekleştirilmesi sonucunda vakfın faaliyetlerini standart uygulamalara sahip kurumsal bir yapıya oturtmak, iç kontrol sistemlerinin ve şirket işleyişinin etkinliklerini artırıcı çalışmalara yön vermek ve bu çalışmaları koordine etmek,
  • Tüm bu çalışmalar sonrasında, belirlenen denetim planı çerçevesinde yapılan denetimlerin sonuçlarını üst yönetime raporlamakla görevlidir. 

İç Denetim Müdürü-Tolga Göksun tgoksun@sev.org.tr

İnşaat Departmanı
Faaliyet gösterdiği alanlarda inşaat yatırımları yapan vakfın; 

  • Yönetim Kurulu tarafından belirlenen inşaat ve emlak yatırımları ile ilgili fizibilite çalışmalarını yapmak,
  • Hazırlanan fizibilite raporlarını Yönetim Kurulu’na sunmak,
  • Yönetim Kurulu’nun kararları doğrultusunda inşaat ve emlak çalışmaları ile yatırımlarını organize etmek ve sonuçlandırmakla görevlidir. 

İnşaat Kontrol Müdürü - Gökhan Toktamış gtoktamis@sev.org.tr

Kurumsal İletişim Departmanı 

Vakıf ve bağlı kurumlarının tüm sosyal paydaşlar ve kamuoyu ile etkin bir iletişim yürütmesi için; 

  • Mezunlarla etkin iletişim yolları geliştirmek,
  • Veri tabanı, iletişim ve tanıtım faaliyetlerini koordine etmek,
  • İletişim planlarını hazırlamak,
  • Basın ilişkilerini yönetmek,
  • Vakfın ve bağlı kuruluşlarının Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk projelerini desteklemek,
  • Kurumsal kimlik oluşturulmasını ve uygulanmasını sağlamak,
  • Vakıf ve kuruluşlarının sosyal paydaş ilişkilerini yönetmek,
  • Kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarını yürütmek, 
  • Vakıf ve kurumlarını temsil etmek görevlerini yürütür. 

Kurumsal İletişim Müdürü - Esra Zincirkıran Aydın ezincirkiran@sev.org.tr

İnsan Kaynakları Departmanı

Vakıf ve bağlı kurumların kısa ve uzun vadeli hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için aşağıdaki insan kaynaklarının ana fonksiyonlarından sorumludur. Bu kapsamda;

  • Kurum kültürüne uygun donanımlı ve doğru elemanların seçilip yerleştirilmesi,
  • Oryantasyon programlarının yapılması, 
  • Ücretlendirme politikalarının belirlenmesi,
  • Performans değerlendirme ve ödüllendirme sistemlerinin oluşturulması,
  • Çalışanların kariyer planlarının yapılması ve Yedekleme Sistemlerinin oluşturulması,
  • Çalışan bağlılığını artırıcı kurum içi sosyal etkinliklerin organizasyonları, 
  • Tüm çalışanların özlük haklarının korunup gözetilmesi, 
  • Oluşturulan tüm insan kaynakları sistemlerinin kullanılabilirliğinin ve devamlılığının belirli sürelerle güncelleştirilmesi ve yenilenmesinin sağlanması görevlerini yürütür.

İnsan Kaynakları Müdürü -Begüm Dilmen bdilmen@sev.org.tr

Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Departmanı

Bilgi Teknolojileri Bölümü, Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın ve bağlı kuruluşlarının tüm Bilgi Teknolojileri çalışmalarını yönetir. Bu kapsamda;

  • Yazılım ve donanım altyapılarını ve ihtiyaçlarını takip eder, Ar-Ge çalışmalarını destekler, gerekli gördüğü konularda öneri ve iyileştirme projelerini SEV yönetimine sunar; onayı takiben uygular,
  • SEV Bilgi Teknolojileri altyapısının iletişimi, bakımı ve veri güvenliği konularında tam yetkili ve sorumludur,
  • SEV ve bağlı tüm kurumlarının Bilgi Teknolojileri bütçelerini kurum yetkileri ile birlikte oluşturur ve SEV Yönetimine sunar, onay alır, satın alma çalışmalarını yapar, test ve kurulum aşamalarını tamamlayarak uygulamaya geçmesini sağlar,
  • Eğitim tabanlı Bilgi Teknolojileri konularında araştırma ve geliştirme yapar, SEV Eğitim Koordinatörlüğü ile birlikte okullarımızdaki proje takibi, test ve uygulama işlemlerini yönetir, okulların eğitim tabanlı pilot projelerine destek verir, 
  • Kurumlar arası Merkezi Bilgi Teknolojileri projelerinin test, gerçekleşme ve uygulama aşamalarını yürütür. 

Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Müdürü - Burak Gençay bgencay@sev.org.tr

Satın Alma Departmanı

Satın Alma Departmanının sorumluluk alanları, Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) ve bağlı olan kuruluşların;

  • Satınalma stratejisini oluşturmak ve yönetmek,
  • Yapılacak tüm satınalmaların, satınalma süreç ve prosedürlere uygun bir şekilde yürütülmesini koordine etmek,
  • Tüm taleplerin teminlerini optimum fiyat, kalite ve zamanda sağlamak,
  • Satınalma departmanı ile diğer departmanların koordinasyonunu sağlamak, ilgili konularda diğer departmanlara destek vermek,
  • Satınalma verilerinin sistematik bir şekilde tutulması ve raporlanması,
  • Alternatif tedarikçilerin, sipariş ve sözleşme koşullarının belirlenmesi ve pazarlık süreci, tedarikçi değerlendirme ve geliştirme süreci vb. yürütülmesi,
  • Sipariş edilen ürün ve hizmetin teslimden sonrasını da içerecek şekilde takibini yapmak, oluşabilecek problemlerin sözleşmelere uygun biçimde çözülmesini sağlamak,
  • Değişen pazar koşullarını ve trendleri takip etmek.

Satın Alma Departman Müdürü - Elif Doğan edogan@sev.org.tr

Kaynak Geliştirme Departmanı

Kaynak Geliştirme Departmanı’nın amacı SEV ve Vakfa bağlı tüm kurumlar için, vakıf misyon ve vizyonu doğrultusunda sürdürülebilir kaynak geliştirme stratejisi geliştirmek, uygulamak ve yönetmektir. Bu kapsamda Kaynak Geliştirme Departmanı sorumluluk alanları:

  • Bireysel ve kurumsal bağışçı hacmini artırmaya yönelik çalışmaların yapılması, yeni kaynak geliştirme modellerinin kurgulanması,
  • Mevcut bireysel ve kurumsal bağışçı ilişkilerinin geliştirilerek sürdürülmesi, potansiyel bağışçılarla uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi,
  • Yerel, ulusal ve uluslararası fonların, hibe programlarının araştırılması; uygun programlara/fonlara kurumlarımızda geliştirilen projelerle başvurulması ve alınan fonların takibinin yapılması,
  • Bağışçılara yönelik dijital mecra ve basılı materyallerin kurgulanması,
  • SEV ve kurumlarının misyonunu paylaşan ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve vakıflarla kalıcı ve güçlü ortaklıkların geliştirilmesi, Mezunlar Dernekleri ile işbirliği içinde mezun aidiyeti ve mezunlardan kaynak geliştirme çalışmalarının kurgulanması ve yürütülmesi,
  • Kurumsal İletişim Departmanı ile paydaşlara yönelik kaynak geliştirme etkinliklerinin planlanmasıdır. 

Kaynak Geliştirme Müdürü - Pınar Özyürek pozyurek@sev.org.tr

  1. SOSYAL AĞLARDA PAYLAŞ
  2. YAZI TİPİ BÜYÜT
  3. YAZI TİPİ KÜÇÜLT
  4. YAZDIR