Geri

Biz Kimiz

Sağlık ve Eğitim Vakfı; Üsküdar Amerikan Lisesi, İzmir Amerikan Koleji, Tarsus Amerikan Koleji ve Talas Amerikan Ortaokulu mezunları tarafından 1968 yılında kurulmuştur. Gelişen Türkiye’ye hizmet ilkesini temel alan vakıf, gelişen ve değişen dünyada; uluslararası eğitim standartlarını benimseyerek, akademik düzeyi ve sosyal bilinciyle fark yaratan bireyler yetiştiren köklü eğitim kurumlarını geliştirmek ve sürekliliğini sağlamak amacıyla çalışmaktadır.

Sağlık ve Eğitim Vakfı, hizmet verdiği alanlarda tüm kurumlarıyla, geçmişten gelen güçlü geleneği geleceğe taşımayı hedeflemektedir. SEV; Türk eğitim sisteminde önemli bir yere sahip olan Amerikan Liseleri ile yardımsever, yaşadığı topluma ve dünyaya saygılı, kendine güvenen, ne istediğini bilen öğrenciler yetiştirirken üstün nitelikli eğitim ve sağlık hizmetlerini yaygınlaştırmakta, yayıncılıkta ise çocuk edebiyatına yön verecek kitaplar üreterek kaliteli ve güvenilir referans yayınlara imza atmaktadır. Sağlık alanında ise, bölgenin en köklü, güvenilir hastanesi olma özelliğini taşıyan Gaziantep SEV Amerikan Hastanesi ile hizmet vermektedir.

SEV; faaliyet alanında bulunan tüm hizmetleri sürekli geliştirmek ve çağdaş dünyanın araçlarını kullanırken özünü ve değerlerini korumak vizyonuyla hareket etmektedir. Çoğunluğu Amerikan Okulları mezunlarından oluşan Mütevelli Heyeti ve heyetin seçtiği Yönetim Kurulu tarafından idare edilen SEV'de, Mütevelliler ve Yönetim Kurulu üyeleri gönüllü olarak hizmet vermektedir.

SEV’e bağlı kurum ve kuruluşlar:

Üsküdar Amerikan Lisesi

İzmir Amerikan Koleji

Tarsus Amerikan Koleji

Özel SEV Lisesi

Üsküdar SEV İlköğretim Kurumları

İzmir SEV İlköğretim Kurumları

Tarsus SEV İlköğretim Kurumları

SEV Amerikan Hastanesi

SEV Yayıncılık Eğitim ve Tic. A.Ş

SEV Eğitim Misyonu

Gelişen ve değişen dünyada uluslararası eğitim standartlarını benimseyerek, akademik düzeyi ve sosyal bilinciyle fark yaratan bireyler yetiştiren köklü eğitim kurumlarını geliştirmek ve sürekliliğini sağlamak.

Yaklaşımımız

Sağlık ve Eğitim Vakfı; kendisine bağlı kurumların toplumun ihtiyaçlarına duyarlı bireyler yetiştiren eğitim felsefesine ve topluma hizmeti sorumluluk olarak gören bir sosyal sorumluluk yaklaşımına sahiptir. Eğitim ve sağlık alanında verdiği tüm hizmetlerde, toplumsal yaşamın gelişmesinde katkıda bulunmayı öncelikleri arasında sayar. Bu kapsamda SEV eğitim kurumlarında, eğitimden kültüre, spordan sanata kadar her alanda proje üretebilen ve hayata geçiren sosyal sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetişir. Ayrıca farklı alanlarda sosyal fayda yaratacak etkinlik ve projelere destek verilmektedir.

Sağlık ve Eğitim Vakfı Etik Kodumuz

Sağlık ve Eğitim Vakfı olarak amacımız; değerlerimiz ve etik yaklaşımımıza farkındalığı, hassasiyeti ve bilinci sürekli kılarak, kurumsal etik değerlerimize uygun bir kültür yaratmaktır.

Etik kurallarımız; Sağlık ve Eğitim Vakfı ve bağlı kuruşlarımız için tüm çalışanlarımız, paydaşlarımız, birlikte çalıştığımız tüm üçüncü parti kurumlarla ilişkilerimiz ve toplumdaki konumumuz hakkında yol haritamızı belirlemektedir. Kuruluş amacımız, varoluşumuz ve hedeflerimiz doğrultusunda belirlenen değerlerin tüm iş sürecimize yansıdığı bir yol gösterici olarak, bağlı olduğumuz prensipleri ifade eder.

“Etik Kurallarımız”, kurumlarımızın paydaşlarla ve çalışanlarla olan ilişkilerinde sadece yasal ve ticari anlamda değil, etik anlamda da davranışlarımızı yönlendiren bir rehber olmayı hedeflemektedir. 

Paydaşlarımıza olan sonsuz bağlılığımızı tanımlayan değerlerimiz;  topluma ve çevreye saygı, dürüstlük ve karşılıklı güven temelinde belirlenmiştir. Sorumluluk, şeffaflık, yasalara uyum kurumlarımızın kültürünün temelini oluşturmaktadır. Aynı zamanda insan haklarına ve çalışan haklarına duyarlı, bireylerin farklılıklarına, kişisel özelliklerine saygılı bir yaklaşım benimsenmektedir.

Etik kodumuzu indirmek için tıklayınız.

SAĞLIK ve EĞİTİM VAKFI

RESMİ SENEDİ

 

I. BÖLÜM - KURULUŞ HÜKÜMLERİ

KURULUŞ

 

MADDE 1- Beyoğlu 4. Noterliği’nin 30 Eylül 1968 tarih ve 23215 yevmiye no.sunda onaylı düzenleme biçiminde resmi senedi uyarınca İstanbul Asliye 20. Hukuk Mahkemesi’nin 4 Kasım 1968 tarih ve D.1968/3390, K.1968/2749 sayılı kararı ile Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) kurulmuştur.

 

İzleyen maddelerde “Sağlık ve Eğitim Vakfı” (Vakıf) kısa adı ile anılmıştır.

 

VERGİ MUAFİYETİ HAKKI

 

MADDE 2 – Vakıf, Bakanlar Kurulu’nun 16.01.1990 ve 90/84 sayılı kararı gereğince 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun  1. Maddesine ve 4962 sayılı kanunun 20.  Maddesine göre vergi muafiyeti hakkına sahip bulunmaktadır.

 

VAKFIN İKAMETGAHI

 

MADDE 3- Vakfın ikametgahı “Selamiali Mahallesi Gazi Caddesi No:28, Bağlarbaşı, Üsküdar-İstanbul”dadır. Yönetim Kurulu Kararı ile Vakfın ikametgahı değiştirilebilir.

 

MERKEZ VE ŞUBELER

 

MADDE 4- Vakfın merkezi İstanbul’dadır. Kanuni formaliteler yerine getirilerek yurt içinde ve yurt dışında şubeler, temsilcilikler ve irtibat büroları açılabilir.

 

AMAÇ VE HİZMET KONULARI

 

MADDE 5- Vakfın amacını “Devletin kamu görevi yükünü azaltmak amacıyla genel, özel ve katma bütçeli idareler bütçeleri içinde yer alan eğitim ve sağlık hizmetlerini ifa etmek, eğitim, sağlık kurum ve kuruluşlarına her türlü yardımda bulunmak” oluşturur. Vakfın yukarıda açıklanan amacına yönelik hizmet konuları aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Sağlık Hizmetleri: Sağlık tesisleri, huzur ve bakım evleri kurmak, kurulmuş ve kurulacak sağlık tesislerine katkıda bulunmak, yönetimi veya denetimi yetkililerince Vakfa tevdi edilecek sağlık tesisleri için verilen görevleri yerine getirmek.

 

  1. Eğitim Hizmetleri: Anaokulu, okulöncesi sınıfı, ilköğretim,(ilkokul ve ortaokul), ortaöğretim,lise ve meslek lisesi seviyesinde örgün veya yaygın eğitim yapabilecek okullar, kurslar, üniversite, yüksekokul, yüksek teknoloji enstitüsü, ortak eğitim veya kültür merkezleri, öğretmen yetiştirme kurumları kurmak ve işletmek, derslik, kitaplık, işlik, laboratuvar ve öğrenci yurdu, pansiyon yaptırmak ve işletmek, burs vermek, eğitim ve ihtisas olanakları sağlamak; eğitim ve spor amaçlı sosyal tesisler ve kamplar kurmak ve  işletmek, yönetim veya denetimi yetkililerince Vakfa tevdi edilecek eğitim tesisleri için verilen görevleri yerine getirmek.

 

  1. Kültür ve Sanat Hizmetleri: Seminerler,  sergiler, konserler,her türlü bilişim ve dijital etkinlikler düzenlemek, Vakfın amaç ve hizmet ilkelerine uygun olarak yönetimi veya denetimi yetkililerince Vakfa tevdi edilecek kültür ve sanat tesisleri için verilen görevleri yerine getirmek; görsel, işitsel, yazılı, basılı, mobil uygulamalar ve uygulamalı her türlü eğitici malzemenin tasarımı, üretimi, dağıtımı ve satışı alanlarına bizzat veya ortak olarak girebilmek, yazılım, üretim veya dağıtım yapabilmek, bu alanlardaki teknoloji değişiklikleriyle ortaya çıkabilecek yeni alanlara girebilmek; internet ağ bağları aracılığıyla iletim ve yayın yapmak.

 

  1. Bilimsel Hizmetler: Bilimsel araştırma ve geliştirme konularında çalışmalar yapmak.

 

  1. Destekleme Hizmetleri: Ülke eğitim ve sağlık konularında etkilerini artırmak, olanakların gelişmesi ve daha iyi hizmet etmelerini sağlamak üzere Vakfa bağlı eğitim ve sağlık kurumları bünyesinde kurulan okul-aile birliği, ve bu kurumlardan mezunların kurdukları mezunlar dernekleri ile kamu yararına çalışan benzer amaçlı dernek ve vakıfları desteklemek, yardım ve katkılarda bulunmak.

 

  1. Halkla İlişkiler Hizmetleri: Amaç ve hizmet konularına yönelik kitapçık, broşür, bülten, film, dergi, gazete, katalog ve kitap yayımlamak, internette web sayfaları ve sosyal medya hesapları açmak ve yönetmek , spor sanat ve  kültür etkinliklerini desteklemek ve organize etmek, benzeri etkinliklerde bulunmak; konferans, panel, sempozyum, açık oturum, forum, sergi, yaz kampları ve okulları, şenlikler, yarışmalar, geziler ve bilimsel toplantılar düzenlemek.

 

 

  1. Uygulama ve Gelir Hizmetleri: Vakfın amaç ve hizmet konuları ile gelire yönelik enstitüler, iktisadi işletmeler, ortaklıklar ve şirketler kurmak ve kurulmuş olanlara katılmak.

 

  1. Diğer Hizmetleri: Amaç ve hizmet konularının gerektirdiği diğer işlem ve çalışmaları yapmak.

 

VAKFIN MAL VARLIĞI

 

MADDE 6- Vakfın kuruluştaki mal varlığı, Vakfedenlerin tahsis ettikleri (10.000) liradan oluşur.

 

Kuruluştan sonra mal varlığına eklenmesi koşulu ile yapılacak tahsis ve bağışlar, Vakıf mal varlığına eklenir.

 

HUKUKSAL İŞLEMLER YETKİSİ

 

MADDE 7- Vakıf, amacına ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satınalma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya; Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya; vakıf mal varlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal ya da gelirlerini bir ya da bir çok kez yatırımda kullanmaya; Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satınalma ve diğer yollar ile mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa; menkul değerleri almaya ve Vakfın amacı gerektirdiğinde bunları değerlendirip satmaya, Vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurt içi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar ve diğer kuruluşlar ile işbirliği yapmaya, yerli ve yabancı vakıflardan yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya; amaçlarına harcayacağı gelirlerini artırmak için para veya mal varlığına giren değerlerle şirketlere ve yönetimlerine katılmaya; taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetin gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile yapacağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehni dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gereğinde ödünç almaya, kefalet ve diğer güvenceleri vermeye, Vakıf amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve Vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, şirketler, ortaklıklar kurmaya, bunları doğrudan ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye; Vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanunu’nun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetkilerini ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile  yasaklanan yönlerde ve maksatlarda kullanamaz.

 

 

II. BÖLÜM - YÖNETİM HÜKÜMLERİ

 

VAKFIN ORGANLARI

 

MADDE 8 – Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Mütevelli Heyeti
  2. Yönetim Kurulu
  3. Denetim Kurulu

 

VAKFIN MÜTEVELLİLERİ

 

MADDE 9- Sağlık ve Eğitim Vakfı Mütevelli Heyeti oy hakkı bulunan daimi ve seçilmiş mütevelliler ile oy hakkı bulunmayan gözlemci ve onursal mütevellilerden oluşmaktadır.

 

9.1) OY HAKKI BULUNAN MÜTEVELLİLER:

Oy hakkı bulunan mütevelli sayısı toplamı 50’dir. Daimi ve seçilmiş mütevellilerden oluşur. Daimi mütevelli sayısının aşağıdaki açıklamalar dikkate alınarak 20, seçilmiş mütevelli sayısının 30 ile sınırlı olması esastır.

 

9.1.a.) DAİMİ MÜTEVELLİLER:

 

Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın mevcut daimi mütevellileri Geçici 1. Madde’de isimleri yazılı kişilerdir.

 

Daimi mütevelli sayısının zaman içinde 40’tan 20’ye düşmesine ait açıklamalar Geçici 2. Madde’de yer almaktadır.

 

Toplam daimi mütevelli sayısının 2/3’ünün SEV veya ABH Okulları mezunu olmaları zorunludur. Yeni daimi mütevellilerin, bu oranı ihlal etmeyecek şekilde seçilmeleri gerekmektedir.

 

Daimi mütevelliler, Aday Belirleme Komitesi’nce aday gösterilenlerden, Mütevelli Heyeti toplantısına katılanların 2/3 oy çokluğu ile seçilirler.

 

Aday belirleme komitesi, daimi mütevelli sayısının 20’nin altına düşmesi halinde göstereceği adayları tercihen seçilmiş mütevelliler arasından belirler.

 

9.1.b.) SEÇİLMİŞ MÜTEVELLİLER:

 

Vakfa katma değer yaratacağı, maddi ve manevi destek sağlayacağı düşünülerek Aday Belirleme Komitesi tarafından aday gösterilen ve Mütevelli Heyeti tarafından seçilen kişilerden oluşur.

 

Seçilmiş mütevelliler, 10 yıl süre için seçilir ve süresi sona eren seçilmiş mütevelli tekrar seçilemez. Seçilmiş mütevellilerin 2/3’ünün Vakfımızın desteklediği okullardan mezun olmaları zorunludur.

 

Seçilmiş mütevelli sayısı 30’u geçemez.

 

Seçilmiş mütevelliler, Aday Belirleme Komitesi’nce aday gösterilenlerden, Mütevelli Heyeti toplantısına katılanların 2/3 oy çokluğu ile seçilirler. SEV Mütevelli Heyeti’ne yılda en fazla 2 yeni seçilmiş mütevelli ilave edilebilir.

 

9.2) OY HAKKI OLMAYAN MÜTEVELLİLER

 

Onursal mütevelliler ve gözlemci mütevellilerden oluşur.

 

9.2.a.) ONURSAL MÜTEVELLİLER:

 

Vakfın gelişmesi ve amaçlarını gerçekleştirmesine maddi veya manevi büyük katkı yapmış olan ya da Vakıfla bağları olmasının Vakfa önemli katkılar sağlayacağı düşünülen kişilerden oluşur.

 

Aday Belirleme Komitesi’nin önerisi ve Mütevelli Heyeti toplantısında katılanların 2/3 çoğunluk oyu ile seçilirler.

 

9.2.b.) GÖZLEMCİ MÜTEVELLİLER:

 

Aşağıda ünvanları yazılı derneklerin yetkili organları tarafından seçilen ve görevlendirilen kişilerdir.

 

Gözlemci mütevellilerin görev süresi, dernekteki görev süreleri ile sınırlıdır. Derneklerce görevden ayrılanın yerine, yeni gözlemci seçilebilir.

 

İzmir Amerikan Lisesi’nden Yetişenler Derneği-1

Tarsus Amerikan Koleji Mezunlar Derneği-1

Üsküdar Amerikan Lisesi’nden Yetişenler Derneği-1

İzmir, Üsküdar ve Tarsus SEV İlköğretim Okulları Mezunlar Dernekleri-3

Özel SEV Lisesi Mezunlar Derneği -1

 

9.3) ADAY BELİRLEME KOMİTESİ

 

  1. Aday Belirleme Komitesi, Mütevelli Heyeti tarafından mütevelliler arasından dört yıl süre için seçilen dört asil ve bir yedek üye ile Mütevelli Heyeti Başkanı’ndan oluşur. Her dört yıllık görev süresinin sonunda Aday Belirleme Komitesinin en az bir üyesi değiştirilir.

 

Mütevelli Heyeti Başkanı bu görev süresince aynı zamanda Aday Belirleme Komitesi’nin Başkanlığını da yürütür. Mütevelli Heyeti Başkanı’nın değişmesi durumunda, yeni Mütevelli Heyeti Başkanı, başka bir işleme gerek kalmaksızın eski Aday Belirleme Komite Başkanı’nın yerini alır.

 

Vakıf Yönetim Kurulu’nun asil üyeleri Aday Belirleme Komitesi’nde görev alamazlar. Aday Belirleme Komitesi üyelerinden Yönetim Kurulu’na asil üye seçilen olursa, bu kişinin Komite üyesi olarak görevi sona erer. Yönetim Kurulu’na seçilmesi sonucunda veya herhangi bir sebepten bir üyenin Aday Belirleme Komitesi üyeliğinden ayrılması halinde yedek üye boşalan üyeliğe getirilerek asil üye olarak görev yapar. İlk Mütevelli Heyeti toplantısında yeni yedek üye seçilir.

 

Görev süresi sona eren Komite üyeleri tekrar seçilebilir.

 

  1. Aday Belirleme Komitesi, Mütevelli Heyeti’ne yol gösterici bir ön çalışma yapar ve Mütevelli Heyeti’ndeki serbest kadrolara mütevelli adaylarını, temsilde çeşitlilik ilkesine uyarak belirler ve adayları bu senedin 11. Maddesi’nin 4. Fıkrası uyarınca Mütevelli Heyeti’nin onayına sunar.

 

  1. Aday Belirleme Komitesi, Vakıf Yönetim Kurulu Başkan adayının belirlenmesinde yol gösterici çalışmalar yapar ve önerilerini, bu senedin 11. Maddesi’nin 2. Fıkrası uyarınca Yönetim Kurulu üyelerini seçecek olan Mütevelli Heyeti’ne sunar. Aday Belirleme Komitesi ayrıca asil ve yedek üye adaylarının belirlenmesinde Yönetim Kurulu Başkan adayına yardımcı olur.

 

  1. Komite’nin çalışmaları, Mütevelli Heyeti tarafından onaylanan “Aday Belirleme Komitesi Çalışma Esasları” dâhilinde yürütülür.

 

MÜTEVELLİ HEYETİ

 

MADDE 10 – Mütevelli Heyeti Vakfın en yüksek karar organı olup oluşum ve çalışmalarına ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Mütevelli Heyeti 9. Madde’de yazılı mütevellilerden oluşur.

 

  1. Mütevelli Heyeti 4 yıl süre ile görev yapmak üzere mütevelliler arasından bir başkan ve bir başkan yardımcısı seçer.

 

Başkan ve Başkan Yardımcısı’nın dört yıllık süre ile yeniden seçilmesi mümkündür.

 

Üst üste iki dönemden sonra yeniden seçilebilmeleri için dört yıllık bir sürenin geçmesi zorunludur.

 

  1. Mütevelli Heyeti, Yönetim Kurulu’nca hazırlanan gündem ve çağrı doğrultusunda her yıl yılın ikinci  ve son çeyreğinde olağan olarak toplanır.

 

 

  1. Mütevelli Heyeti, Mütevelli Heyeti Başkanı’nın veya Yönetim Kurulu’nun veya Denetim Kurulu’nun veya Mütevelli Heyeti tam sayısının 1/3’ünün yazılı talebi üzerine Mütevelli Heyeti Başkanı’nın çağrısı ile olağanüstü olarak toplanır.

 

Olağanüstü toplantı çağrısını yapmaya yetkili olanlar toplantı gündemini, yerini ve tarihini içeren çağrıyı toplantı tarihinden en az 15 gün önce Mütevelli Heyeti Başkanlığı’na ve Mütevelli Heyeti’ne taahhütlü mektupla veya kayıtlı elektronik posta ile bildirmek zorundadırlar.

 

  1. Mütevelli Heyeti toplantıları, Mütevelli Heyeti Başkanı ve toplantıda açık oyla seçilecek iki katip tarafından oluşan divanca yönetilir.

 

Mütevelli Heyeti Başkanı’nın toplantıda hazır bulunmaması halinde, Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı toplantıyı yönetir.

 

  1. Mütevelli Heyeti’nin toplantı yeter sayısı mütevelli tamsayısının salt çoğunluğudur.

 

İlk toplantıda, toplantı yeter sayısı sağlanamazsa, bir hafta sonra aynı yer ve saatte katılan mütevellilerle toplantı yapılır.

 

İşbu Senet’te başka bir oran öngörülmemişse, karar yeter sayısı toplantıya katılan mütevellilerin salt çoğunluğudur.

 

  1. Mütevellilerden iş göremez duruma gelen ve haklarını kendi kendine kullanamayanlar; istifa edenler; ayrılan, Vakıf amaçlarına aykırı hareket edenler; Türk Silahlı Kuvvetleri, Kolluk Kuvvetleri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına kabul edilmeme sebeplerini taşıyan kimseler ve affa uğramış olsa dahi yüz kızartıcı suçlardan hüküm giyenler veya Vakfı zarara sokanların Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyeti toplantısına katılanların 2/3 çoğunluk oyu ile mütevellilikleri sona erdilir ve Vakıf ile ilişkileri kesilir. Aynı sebepleri taşıyan bir kimse Vakıf Mütevelli Heyetine aday da gösterilemez. Ölüm halinde mütevellilik kendiliğinden sona erer. İstifa eden Mütevellilerin bilgisi Mütevelli Heyet toplantısında Mütevelliler ile paylaşılır.

 

 

 

MÜTEVELLİ HEYETİ’NİN GÖREV ve YETKİLERİ

 

MADDE 11- Mütevelli Heyeti’nin görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Yasaların ve Vakıf Senedi’nin öngördüğü hükümler ile Vakfın amaç ve hizmet konuları doğrultusunda gerekli kararları almak.

 

  1. Yılın ikinci çeyreğindeki  toplantısında geçen çalışma dönemi ile ilgili Yönetim     Kurulu raporu ve bilanço ve gelir-gider tablolarını inceleyip onaylamak; Yönetim Kurulu üyelerini ibra etmek; yılın son çeyreğindeki toplantısında Yönetim Kurulu’nun gelecek çalışma programını ve bütçesini görüşüp onaylamak, Denetim Kurulu raporlarını onaylamak, görev süreleri sona eren Mütevelli Heyeti Başkanı ile Başkan Yardımcısı, Yönetim ve Denetim Kurulu asil ve yedek üyelerini seçmek.

 

 

  1. Mütevelli Heyeti Başkanlığı’nın veya Yönetim Kurulu’nun önerdiği Vakıf yönetmelik tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek.
  2. 9.1.a ve 9.1.b maddelerinde belirtildiği şekilde önerilecek daimi ve seçilmiş mütevelli adayları arasından yeni mütevellileri ve onursal mütevellileri seçmek ve Vakıf’la ilişkileri kesilecek mütevelliler hakkında gereken kararları almak.

 

  1. Vakıf Senedi’nin değiştirilmesine ilişkin olarak, mütevellilerden en az beşinin veya Yönetim Kurulu’nca hazırlanan önerileri görüşmek ve karara bağlamak

 

            Karar yeter sayısı toplantıya katılan mütevellilerin 2/3 çoğunluk kararıdır.

 

  1. Vakıf Mütevelli Heyeti Başkanlığı’nın veya Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine Vakfın amacına uygun olarak yeni tesisler, işletmeler kurulması, gayrimenkuller satın alınması, kredi veya borç alınması, Vakıf taşınmazlarının satılması, ipotek edilmesi, satış vaadi sözleşmesi yapılması, Vakfın taşınır mallarının rehnedilmesi, Vakfın kefil olması, Vakfın kiralayan veya kiracı olarak taraf bulunduğu kira sözleşmelerinin yapılması, tapuya şerh verilmesi, Vakıf lehine ipotek, rehin ve kefil kabul edilmesi gibi Vakfı mükellefiyet altına sokan konularda gereken kararları almak.

 

  1. Yasalar ve Vakıf Senedi uyarınca Mütevelli Heyeti’nin yetkisine giren diğer kararları almak.

 

  1. Mütevelli Heyeti’nin lüzum gördüğü hallerde toplantıya katılanların 2/3 çoğunluk oyu ile Yönetim Kurulu’nun tamamını veya bir kısmını görevden almak.

 

  1. Vakıf ve işletmelerinin hazırlanan uzun vadeli planlarını onaylamak ve izlemek; getirilen stratejik değişiklik önerilerini karara bağlamak.

 

 

 

YÖNETİM KURULU

 

MADDE 12 – Vakıf Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyeti tarafından gizli oyla mütevelliler arasından veya dışarıdan seçilen  en fazla 9 üyeden oluşur. Yönetim Kurulu asil üyelerinin en az 2/3’ünün SEV Okulları mezunu olmaları mecburidir.

 

Yönetim Kurulu Başkanı’nın ve en az 2 (iki) asil üyenin mütevelli olması zorunludur.

 

Yönetim Kurulu Başkanı ile asil ve yedek üye adayları ayrı ayrı yazılmak suretiyle tek listede gösterilir.

 

Birden fazla liste olması halinde en fazla oy alan listede yazılı başkan ile asil ve yedek üyeler seçilmiş olur.

 

Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi sona eren Yönetim Kurulu üyesi, yeniden seçilebilir.

 

Üst üste iki dönemden sonra yeniden üye seçilebilmeleri için üç yıllık bir sürenin geçmesi zorunludur.

 

Seçilen asil üye kadar da yedek üye seçilir. Boşalan asil üyenin süresini Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği yedek üye tamamlar. Yedek üyelerin görev süresi asil üyenin görev süresi tamamlandığında sona erer.

 

  1. Yönetim Kurulu ilk toplantısında, üyeleri arasından seçeceği bir başkan yardımcısı ve bir muhasip üye ile amaç ve hizmet konularıyla ilgili görev bölümü yapar.

 

  1. Yönetim Kurulu, Başkan’ın daveti ile en az iki ayda bir toplanır. Yönetim Kurulu toplantı ve karar yeter sayısı Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt  çoğunluğudur.

 

  1. Yönetim Kurulu üyelerinden birinin ölümü, istifa etmesi, hacir altına alınması veya üyelik için gerekli kanuni vasıfları kaybetmesi, bir yıl içinde geçerli mazeret göstermeksizin üç toplantıya katılmaması, Vakıf’la davalı olması veya Mütevelli Heyeti kararıyla görevden alınması halinde üyeliği sona erer. Boşalan üyelik için yedek üye göreve çağrılır. Yedek üye, yerine geçmiş olduğu üyenin görev süresini tamamlar.

 

 

YÖNETİM KURULU’NUN GÖREV, YETKİ ve SORUMLULUKLARI

 

MADDE 13 – Yönetim Kurulu’nun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Vakfı temsil ve ilzam yetkisi, Yönetim Kurulu’ndadır. Kurul bu yetkisini Yönetim Kurulu Başkanı veya Başkan Vekiline vermek suretiyle kullanır.

Yönetim Kurulu, temsil ve ilzam yetkisinin tamamını veya bir kısmını, belirleyeceği esaslar ve sınırlar dahilinde kendi üyelerinden bir veya bir kaçına, Vakıf çalışanlarına da devredebilir. Yönetim Kurulu, üyelerine ve Vakıf çalışanlarına verebileceği temsil ve ilzam yetkisinin derece ve sınırlarını bir karar ile belirler.

 

  1. Vakıf amaç ve hizmet konuları doğrultusunda çalışmalar yapmak; Vakfın yönetim ve hizmet çalışmalarını şekillendirmek, yönlendirmek uygulamalarına etkinlik kazandırmak için gerekli ölçüt ve standartları belirlemek. Vakfın amaçları doğrultusunda yönetimi ve çalışmasını gerçekleştirmek üzere gerekli kadrolara, uygun nitelikte yönetici ve personel atamaları yapmak, ücretlerini belirlemek, gerektiğinde işlerine son vermek.

 

  1. Mütevelli Heyeti toplantılarının tarih, yer ve gündemlerini tespit ederek mütevellilere çağrıda bulunmak.

 

  1. SEV ve işletmelerinin gelecekle ilgili ihtiyaç ve önerilerini toplamak; Vakıf ve işletmelerinin uzun vadeli planlarını hazırlamak, dönemsel olarak gözden geçirmek ve geçmiş-gelecek tutarlılığını kaybetmeksizin stratejik değişiklik gerektiren konuları Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.

 

  1. Hizmet programları, işletme, insan gücü ihtiyaçları, yatırım ve bütçe koordinasyonunu yapmak.

 

  1. Bütçede onaylanmış olan yatırımların harcamasını yapmak.

 

  1. SEV ve işletmelerinin uzun vadeli fon akış planlarını onaylamak.

 

  1. Gelecek çalışma dönemi çalışma programı ve bütçesi ile geçen dönem çalışma raporu ve bilanço, gelir-gider tablolarını görüşüp Vakıf Yürütme Birimi’nin vereceği rapor doğrultusunda kabul etmek ve Denetim Kurulu’nun incelemesi sonrası Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.

 

  1. Vakıf Resmi Senedi’nde öngörülen değişiklikleri hazırlayarak Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak

 

  1. Şubeler, temsilcilikler ve irtibat bürolarının açılmasına karar vermek; enstitü, iktisadi işletme, ortaklık ve şirketlerin kurulmasına ya da kurulmuş olanlara katılma kararını Mütevelli Heyeti’ne sunmak.

 

  1. Vakfa bağlı kurumlara yardımcı olmak amacı ile teknik ölçü ve standartları koymak, gereği kadarını uygulamak ve muhtelif merkezi kurulları kurmak; işletmelerin hizmet esnekliklerini sınırlamayacak şekilde bu kurulların görev ve yetkileri ile çalışma kurallarını içeren yönetmeliklerini hazırlayıp uygulamaya koymak.

 

  1. Geçici danışma kurulları ile geçici hizmet komitelerini oluşturmak, çalışma programlarını görüşüp onaylamak, uygulamaları için yetki vermek ve uygulamalarını izlemek.

 

  1. Vakfın amaç ve hizmet konularına ilişkin uygulama yönetmelik tasarılarını hazırlamak ve Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.

 

  1. Yasalar ile Vakıf Resmi Senedi’nde öngörülen diğer işleri yapmak.

 

DENETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

MADDE 14- Vakıf, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün denetimine tabi olup ayrıca mütevelliler arasından veya dışarıdan üç yıllık süre için açık oyla seçilen ve mümkün olduğu kadar finansal ve hukuki konularda bilgili (3) asil ve (3) yedek üyeden oluşan Denetim Kurulu ile vakıf içi denetimini sağlar. Denetim Kurulu Başkanı ve bir üyesi tercihen Mütevelli Heyet üyesi olmalıdır.

 

Denetim Kurulu asil üyelerininen az 2/3’ünün SEV Okulları mezunlarından olması zorunludur.

 

Denetim Kurulu ilk toplantısında bir Başkan ve bir Raportör seçerek görev bölümü yapar. Herhangi bir nedenle ayrılan Denetim Kurulu asil üyesi yerine, sıradaki yedek üye bir hafta içinde Yönetim Kurulu tarafından göreve çağrılır. Görev süresi sona eren Denetim Kurulu üyeleri 3 yıllık ikinci bir dönem için tekrar seçilebilir. Üst üste iki dönemden sonra yeniden üye seçilebilmeleri için üç yıllık bir sürenin geçmesin zorunludur.

 

Denetim kurulu’nun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Yılda en az iki kere toplanarak Vakıf ve bağlı kuruluşları bütçesi, finansal tabloları, ileriye yönelik yatırım planları ve  ve iç denetim biriminin hazırladığı raporları inceler ve bu incelemeleri sonucu tespit edecekleri konu ve önerileri bir rapor halinde Mütevelli Heyeti’ne sunulmak üzere Yönetim Kurulu’na bildirir. Yönetim Kurulu görüşlerini tamamladıktan sonra Yönetim Kurulu görüşleri ile birlikte raporlarını Mütevelli Heyeti’ne aynen sunar.  

 

  1. MH başkanı tarafından talep edilmesi halinde, Vakıf ile ilgili özellik arz eden konularda inceleme yapar ve inceleme sonuçlarını bir rapor halinde Mütevelli Heyet Başkanına bildirir.

 

  1. Çalışma dönemi sonunda bilanço ve gelir-gider tabloları üzerinde yapacakları genel değerlendirmeye ilişkin soru ve önerilerini bir rapor halinde Mütevelli Heyeti’ne sunmak üzere Yönetim Kurulu’na vermek.

 

VAKIF YÜRÜTME BİRİMİ

 

MADDE 15- Vakıf yürütme birimi, Yönetim Kurulu Başkanı’nın gözetim ve denetiminde Vakıf organlarının kararlarını uygulamak; iktisadi işletmeler, tesisler ve diğer birimlerin Vakfa ilişkin iş ve işlemlerini yerine getirmek; amaç ve hizmet konularının gerçekleştirilmesini gerektiren işleri yapmakla görevlidir.

 

Yetkili yönetici ve uzman danışmanlar ile yeterli sayıda personelden oluşacak yürütme biriminin çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir.

 

III. BÖLÜM - MALİ HÜKÜMLER

 

VAKFIN HESAP DÖNEMİ VE BÜTÇESİ

 

MADDE 16- Vakfın hesap dönemi takvim yılıdır. Vakfın bütçesi, bütçe uygulama yönetmeliği çerçevesinde hazırlanır ve uygulanır.

 

VAKFIN GELİRLERİ

 

MADDE 17- Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Amaç ve hizmet konularına uygun 4962 sayılı kanunun 20. gereğince genel, özel ve katma bütçeli daireler içinde yer alan hizmetleri öngören bağışlar.

 

  1. Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak sunulacak hizmetlerden yasalar çerçevesinde alınacak ücret ve yararlanma payları.

 

  1. Vakfın taşınır ve taşınmaz malları ile menkul kıymetlerinden elde edilecek kira, kampüs kullanım,prim, temettü, komisyon, faiz, gelir payı, kambiyo ve diğer gelirler ile bunların satışlarından sağlanacak değer artışları.

 

  1. Vakfın sahibi bulunduğu veya ortak olduğu tesis, enstitü, iktisadi işletme, şirket ve diğer ortaklıklardan elde edilecek gelirler.

 

  1. Vakıf amaç ve hizmet konularına uygun olarak yapılacak, koşullu veya koşulsuz bağışlar ile ölüme bağlı şartlı veya şartsız bağışlar.

 

  1. Yayınlar, geziler, gösteriler, şenlikler, fotoğraf, film, dijital ve sosyal medya aracılığıyla yarışmalar ve her türlü toplantılardan sağlanacak gelirler.

 

  1. Diğer gelirler.

 

VERGİ MUAFİYETİ İLKELERİ

 

MADDE 18- Vergi muafiyet ilkeleri aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Vakfın yönetimi, yıl içinde elde edilen brüt gelirlerin en az üçte ikisini, Vakıf Resmi Senedi’nin Beşinci maddesinde sayılan amaç ve hizmet konularına harcamaya zorunludur.

 

  1. Yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile yedek akçe ve Vakıf mal varlığını artıracak yatırımlar için ayrılmış ödeneklerin tümü veya bir bölümü Vakfın amaç ve hizmet konularına yönelik hizmetlere tahsis edilebilir.

 

18.3)    Vakfın yönetimi, Vakfın iktisadi işletmeleri vasıtasıyla işlettiği sağlık kurumlarında yoksul hastaların bakımı için en az %10 oranında hizmet ve yatak kapasitesi; Vakıf eğitim kurumlarında yoksul ve çalışkan öğrencilerin eğitimi için  kayıtlı öğrenci sayısının en az %10 una  burs ve ücretsiz okuma imkanı sağlar.

 

  1. Vakfın, amaç ve hizmet konularına tahsis ettiği ödenekleri çalışma dönemi içinde harcaması zorunludur. Ancak bu ödeneklerin tümü ya da bir bölümü belli projelerin gerçekleştirilmesi için vakıflar ile ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak bir fonda tutulabilir.

 

  1. Vakfın amaç ve hizmet konularına tahsis edilen ödenekler hiçbir biçimde başka bir amaç ve hizmet için kullanılamaz. Yönetim ve yönetimi sürdürme giderlerine ayrılan ödenekler, yedek akçe veya Vakfın mal varlığını artıracak yatırımlar için kullanılabilir.

 

  1. Vakıf bilanço esasına göre gerekli defterleri tutar; yıllık çalışma raporları ve mali tabloları, yeminli mali müşavirlerin onaylamasından sonra Maliye Bakanlığı’na sunar.

 

  1. Vakfın gelir kaynaklarının elverişliliği oranında amaç ve hizmet konuları sıraya konularak uygulama yapılır.

 

MÜTEVELLİLERE İLİŞKİN MALİ KONULAR

 

MADDE 19- Mütevelliler ve onursal mütevelliler ile Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerine bu görevleri nedeniyle herhangi bir ücret veya huzur hakkı ödenmez. Ancak bu kişilere katıldıkları toplantılarla ilgili olarak yol ve konaklama giderleri talepleri halinde ödenir

 

IV. BÖLÜM - GENEL HÜKÜMLER

 

VAKFIN DAĞILMASI

 

MADDE 20- Vakfın devamında yarar olmayacağı anlaşılır veya Vakfın amaç ve hizmet konularının gerçekleşmesinin olanaksız duruma geldiği kanısına varılırsa Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine mütevelli tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile Vakfın dağılmasına tespitine ilişkin işlemlerin yürütülmesine karar verilebilir.

 

Vakıf Yönetim Kurulu, Vakfın tescilinin yapıldığı asliye hukuk mahkemesine başvurarak dağılmanın tescilini ister ve Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün görüşü de alınmak suretiyle işlemler başlar. Dağılma işlemleri Yönetim Kurulu tarafından yapılır.

 

Vakfın dağılıp tüzel kişiliğinin sona ermesinden sonra dağılma bilançosu gereğince çıkacak mal varlığı Mütevelli Heyeti’nin tespit edeceği benzer bir kuruluşa devredilir.

 

 

 

VAKFEDENLER

 

MADDE 21- Vakfı oluşturan vakfedenlerin ad ve soyadları aşağıda gösterilmiştir.

 

  1. Anna Edmonds
  2. Engin Ünsal

 

KURUCU MÜTEVELLİLER

 

MADDE 22- Vakfın kuruluşunda “Kurucu Mütevelli”olarak görevli bulunanlardan, değişik resmi senedin tescil edildiği tarihte görevleri devam eden gerçek kişiler,

 

  1. Müjde Tekil
  2. Hasan Güleşçi
  3. Sema Gökçen
  4. Mustafa Aysan

 

V. BÖLÜM - GEÇİCİ HÜKÜMLER

 

DAİMİ MÜTEVELLİLER

 

GEÇİCİ MADDE 1 – Değişik Resmi Senedin tescil edildiği tarihteki daimi mütevelliler aşağıda gösterilmiştir.

 

Daimi Mütevelliler

 

Tamer Şahinbaş

Mehmet Yaltır

Prof. Dr. İlter Turan

Jozef Amado

Ceyda Aydede

Prof. Dr. Mustafa A. Aysan

Tarık Bozbey

Gülsen Çapa

Şükran Çelebi

Candan Çilingiroğlu

Dilek Erzik

Sema Gökçen

Hasan Güleşçi

Tülay Güngen

Esin Hoyi

Oktay İşçen

Bülent Kalpaklıoğlu

Hazım Kantarcı

Prof. Dr. Ahmet N. Koç

Prof. Dr. Sedefhan Oğuz

Prof. Dr. Zeynep İ. Önsan

İbrahim Paksoy

Yılmaz Poda

Demir Sabancı

Ejide Tanık

Prof. Dr. Aykut Toros

Sait Tosyalı

Aykut Tuzcu

Yrd. Doç. Dr. Engin Ünsal

Füsun Üstün

Dr. Warren Winkler

Feyhan Yaşar

Yaşar Yaşer

 

Onursal Mütevelliler

Muhtar Kent (TAC '71)

Zeliha Dural (ÜAA ’46) 

Anna G. Edmonds          

Kenneth Frank                

Burhan Karaçam (TAC ’67)         

Johannes Meyer             

Sevindik Özev (ÜAL ’49)

Sevim Öztahtacı (ÜAL ’56)             

Harold Schoup                  

İstemihan Talay (TAC ’64)      

Müjde Tekil (ÜAL ‘60)

Berin Tümer

 

Seçilmiş Mütevelliler:

Piraye Erdem

(17.12.2011 – 17.12.2021)

Salim Erdem

(17.12.2011 – 17.12.2021)

Prof. Dr. Serdar Küçükoğlu

(15.12.2012 – 15.12.2022)

Dr. Giray Velioğlu

 (15.12.2012 – 15.12.2022)

Prof. Dr. Emre Akkuş

(21.12.2013 – 21.12.2023)

Berna Ülman

(21.12.2013 – 21.12.2023)

Mehmet Tevfik Nane

(20.12.2014 – 20.12.2024)

Ege Karapınar

(20.12.2014 – 20.12.2024)

Semih Bilgin

(19.12.2015 – 19.12.2025)

Zeynep Pınar Güventürk

(18.11.2017 – 18.11.2027)

Ayşın Argüden

(18.11.2017 – 18.11.2027)

Rasim Küçükkurt

 

 

GEÇİCİ MADDE 2- Daimi mütevelli sayısının 20 ile sınırlı tutulması esas alınarak, mevcutta 40 olan daimi mütevelli sayısı ölüm, istifa veya mer’i mevzuatta düzenlenen diğer nedenlerle sona erdiği takdirde yeni daimi mütevelli seçilmeyecektir. Ancak, sayının 20’nin altına inmesi halinde boşalan daimi mütevelli sayısı kadar yeni daimi mütevelli seçilecektir.

 

İstanbul  7. Asliye Hukuk Hakimliği

Tarih:04.07.2017, Esas No: 2017/29

Karar No: 2017/208

 

(*) Resmi senet tescil tarihinden sonra oluşan daimi ve 10 yıl süre ile seçilmiş mütevelliler değişiklikleri senet üzerine elle eklenmeye devam edilecektir. 04.07.2017 tarihinden sonrakiler resmi olarak da tescil ettirilecektir. 

  1. SOSYAL AĞLARDA PAYLAŞ
  2. YAZI TİPİ BÜYÜT
  3. YAZI TİPİ KÜÇÜLT
  4. YAZDIR